The Race to Vienna (4/18) en (5/18)

26 04 2015

Ik probeer in de komende achttien dagen mijn thesis af te maken, zodat ik op tijd klaar ben om naar Wenen te gaan. Het wordt een race tegen de klok. Achttien dagen me volledig afsluiten van de wereld, om optimaal te kunnen studeren. En ‘s avonds één korte update voor de trouwe volgers.

WP_20150425_011

Rapport van het weekend in Belgrado

Resultaten: Geen scriptiegerelateerde resultaten, maar ik heb wel de grootste pljeskavica van m’n leven gegeten!
Afleidingen: De granaat die richting ons vak gegooid werd tijdens de wedstrijd Crvena Zvezda – Partizan was niet heel bevorderlijk voor mijn concentratie…
Stemming: In shock

Het weekend in Belgrado was erg leuk en gezellig, maar ook heel vreemd. Van studeren kwam weinig terecht, maar er gebeurde genoeg noemenswaardigs. In de vorige blog schreef ik al gekscherend dat ik hoopte dat de hooligans tijdens de derby me niet op zouden blazen. Nou, dat was dus nog helemaal niet zo’n gekke gedachte.

We waren amper het stadion binnen of er ging vlak bij ons vak een kleine granaat af. Die was daarheen gegooid door Partizan-hooligans die via ons vak door wilden stoten naar het vak met de Zvezda-supporters. Al gauw braken ze door de hekken heen en kwamen ons vak binnen. Daardoor begon iedereen alle kanten op te rennen, chaos troef. Omdat wij nog vrij dicht bij de uitgang stonden waren we gelukkig snel buiten.

Daar zagen we mensen die geraakt waren door de granaat en bebloed rondliepen. Genoeg aanleiding voor ons om niet meer terug naar binnen te gaan. We hebben de bus naar huis gepakt en de derby op tv bekeken. Jammer van het geld voor het kaartje, maar dit was de veiligste optie. En het belangrijkste is dat we allemaal heel zijn gebleven.

Al met al een vreemd weekend. Morgen maar weer op de trein naar Budapest en dan snel verder met de scriptie.


Acties

Information

Geef een reactie

