The Race to Vienna (1/18)

22 04 2015

Ik probeer in de komende achttien dagen mijn thesis af te maken, zodat ik op tijd klaar ben om naar Wenen te gaan. Het wordt een race tegen de klok. Achttien dagen me volledig afsluiten van de wereld, om optimaal te kunnen studeren. En ’s avonds één korte update voor de trouwe volgers.

Bureau

Rapport van dag 1

Resultaten: Een boek ophalen in de bibliotheek, het boek lezen, mijn literature review updaten.
Afleidingen: Belastingaangifte doen & reisplannen maken, trein- en vliegtickets boeken…
Stemming: Vol vertrouwen

Vandaag begon de race naar Wenen. Enigszins onwennig nog, want de bedoeling is dat ik me zoveel mogelijk opsluit in mijn kamer om te schrijven, maar dat lukte nog maar moeizaam. In de eerste plaats omdat ik het huis uit moest om twee boeken te halen in de bibliotheek. Daarnaast was het ook nog erg lastig om niet in te gaan op Facebookgesprekken met collega’s.

Dat is één van de grootste uitdagingen van deze weken. Het Songfestival komt eraan en er moet vanalles gebeuren, maar ik moet dat zoveel mogelijk overdragen aan collega’s en me er niet mee bemoeien, want anders loop ik het risico dat ik er zelf niet bij kan zijn.

Ik heb redelijk wat werk kunnen verzetten, ondanks het feit dat de bibliotheek één van de twee boeken die ik zocht, al uitgeleend had. Daar moet ik dus op wachten. Het andere boek heb ik wel in een ruk uitgelezen en de informatie verwerkt in mijn literature review. Nu hopen dat het andere boek snel beschikbaar komt.

Bedtijd! Morgen begin ik weer vroeg. Ik wil werken aan een outline van mijn hoofdstukken, het ordenen van informatie die ik uit mijn interviews verkregen heb. Wens me succes.

Steef van Gorkum


Acties

Information

2 responses

23 04 2015
Karin

Dat wens ik je zeker: veel succes!

23 04 2015

Geef een reactie

