De laatste verrassing

8 05 2014

Woensdag 7 mei, 23:30 uur. Vandaag was het tijd voor de laatste verjaardagsverrassing voor Dennis. Tijdens de eerste generale repetitie voor de tweede halve finale, kreeg ik per telefoon door dat alles gereed stond. Ik nam Dennis mee naar buiten, en daar stond Erik op ons te wachten met in zijn handen een… Friso.

steef friso dennis

De leek is terug in Kopenhagen. Al sinds de reis naar Baku hebben we nagedacht over een reünie, en nu komt het er dan eindelijk van. Friso #joinsus. Hij heeft geen accreditatie dit keer, maar hij blijft wel bij ons tot de dag van de finale. Dat wordt dus andermaal proppen in ons volle appartementje.

Na te hebben genoten van Dennis’ verbijsterde gezicht, keken we de generale doorloop af en prepareerden we ons voor de talkshow. Het is inmiddels behoorlijk druk in het perscentrum en omdat we qua uitzendtijd ook rond 18:00 uur zaten, was het restaurant (onze vaste uitzendlocatie) stampensvol. Dat is geluidstechnisch niet zo handig. Gelukkig bood een vrijwilligster ons aan te regelen dat we in de persconferentiezaal mochten opnemen.

Zo kwam het dat we, voor heel even, de ideale opnamelocatie hadden. Prachtig op het podium, met het sponsorbord op de achtergrond. Helaas duurde de pret niet lang: halverwege de uitzending werden we weggestuurd door een andere vrijwilliger, die vertelde dat we wel in deze zaal, maar niet op dit specifieke podium mochten opnemen. Dus werden we verwezen naar een rommelig hoekje vlakbij een lawaaierige blazer. Jammer, en ook vreemd: een opname voor dat sponsorbord betekent toch alleen maar meer exposure?

Nu is het etenstijd. Dat doen we in het perscentrum. Friso heeft de bus terug naar het appartement gepakt, vanavond na de juryrepetitie gaan Dennis, Jill en ik daar ook heen om bij te praten. Mijn voorspelling voor deze halve finale komt later ook online, maar ik vind het ontzettend lastig. Ik ben zeker van slechts drie finalisten, en eigenlijk kon ik er ook maar een stuk of drie afschrijven. Wat er daarna gebeurt, vind ik lastig te voorspellen. We gaan zien of ik Iris in de prijspool bij kan houden. Het wordt spannend, maar ik ga erin met een gerust hart: Nederland is er in ieder geval bij in de finale!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

