Letse neplachjes en Balkan- bulderaars

6 05 2014

Dinsdag 6 mei om 13:00 uur. Het is de grote dag van de halve finale met Nederland. En afgezien van Dennis vinden we het allemaal erg spannend. Gisteravond was die spanning ook al deels aanwezig, toen we in de zaal stonden voor de belangrijke juryrepetitie. Daar hebben we onze reputatie als Balkan-bulderaars hoog gehouden.

neplachjes Steef Dennis

Met name bij Montenegro zongen we zo hard mee dat er van alle kanten werd omgekeken. Maar ook Letland bleek een gouden mogelijkheid om los te gaan. Veel toeschouwers vonden onze uitvoering, mét overdreven nepglimlachjes, beter dan het origineel. Één vrouw zei zelfs: I would vote for you guys.

Lastig is wel dat je in de zaal niet echt meekrijgt hoe de vocalen zijn. Zo hoorde ik achteraf slechte verhalen over Axel Hirsoux die in de zaal juist goed overkwam. Wat je in de zaal wel kunt zien, maar op televisie niet, is het geheim achter de Estse dans & zang-combinatie. Diep in de coulissen zijn namelijk drie backing vocals weggemoffeld. Als Tanja de lucht in wordt gezwierd, nemen die de vocalen vrijwel volledig over.

Na de repetitie pakten we bus 9 naar het appartement. Daar bleven we wel wat langer op dan gisteren, maar lagen we voor 02:00 toch allemaal wel te slapen. Daardoor zijn we nog altijd relatief fit, en dat is maar goed ook, want vandaag is een slopende dag. We zijn momenteel repetities aan het filmen van de BIG 5; met name Jill is daar nu druk mee. Vanmiddag gaan we dan naar huis, want vanavond wordt het een lange avond met show & afterparty.

Ik vond van de Big 5 met name Denemarken nu beter dan tijdens de eerste repetitie. Veel mensen durven het niet uit te sluiten dat we volgend jaar weer naar Denemarken gaan. Van mij mag het wel weer eens iets anders zijn, maar wie weet. Spanje was opnieuw sterk, en Frankrijk doet juist alles fout wat je maar fout kunt doen. De act is enorm gericht op het publiek in de zaal; de televisiekijker komt er daardoor bekaaid vanaf.

Onze voorspellingen voor vanavond staan op de site. Doe mee met de prijspool! Ik hoop verder dat de EBU ons vanavond zal sparen en niet opnieuw wacht tot de laatste envelop. Vorig jaar ben ik daar bijna aan onderdoor gegaan. Één geluk bij een ongeluk: Giel is dit jaar zo druk met zijn wereldrecord dat ie mij nog niet gebeld heeft – maar daardoor hoef ik ook minder bang te zijn hoe ik daar een eventuele uitschakeling moet uitleggen.

Tot slot wil ik jullie allemaal nog een fijne avond wensen. Geniet van de shows vanavond! Pak de Leekwijzer erbij, ga er lekker voor zitten, en juich Ilse en Waylon toe! DUIMEN DUIMEN DUIMEN.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

