Uitgeslapen de tweede week in

5 05 2014

Maandag 5 mei om 19:30 uur. Oké, ik geef toe, uitrusten is er dus wél bij. Gisteravond sliepen we al voor het middernacht was en vanochtend werden we pas na 09:00 wakker. Dennis sliep al voor ik het licht had uitgedaan. Een echte balansnacht dit keer! Dat zou later deze week nog wel eens van pas kunnen komen.

DSCN6762

Na het ontbijt zijn we eerst de stad in gegaan om aflevering twee van de Eurovision Experience op te nemen. Jill en Mihalis deden het weer erg leuk. Ze stelden zich voor bij de aftelboog, zongen liedjes met fans in de Fan Mile, en kochten een typisch Deens worstenbroodje dat Mihalis vervolgens alleen moest opeten omdat Jill vegetarisch is.

Vervolgens was het even zoeken hoe we vanuit het stadscentrum weer thuis zouden komen. We liepen langs het Deense parlementsgebouw, via verschillende foute busstops tot bij bus 9A die in deze tweede week doorrijd naar het Eurovisie Eiland. Daar moesten we haast maken, omdat ik een telefoontje kreeg met de mededeling dat Andras Kallay-Saunders wel een interview met ons wilde doen. ‘KSA’ spreekt deze dagen eigenlijk alleen met Hongaarse media, dus we waren in opperbeste stemming dat hij juist ons ook te woord wilde staan.

Daar bekeken we de eerste generale repetitie, die door Dennis geblogd werd elders op deze site. Hij was er niet erg over te spreken, althans, niet over de presentatoren. De grappen sloegen dan ook nergens op en doen de kijker verlangen naar Petra Mede van vorig jaar. Dennis bestreed Deense humor met een typisch staaltje snoeiharde Nederlandse humor, maar die opmerking was zo grof dat ik hem hier maar beter niet kan publiceren. Voor je het weet heb je een Waylon-achtig interview aan je broek.

Mijn bescheiden mening over de generale repetitie dan: ik vond Azerbeidzjan vocaal nogal tegenvallen. Dat moet beter als ze voor weer een top tien klassering wil gaan. Oekraïne sprong er juist erg goed uit. Montenegro was ook beter dan eerst, en daarom heb ik dat land nu bij mijn qualifiers. Mijn lijstje komt morgenochtend in de Prijspool blog. Let op: bewaar je voorspelling nog heel even tot morgenochtend vroeg, als de Pool-blog online komt.

Het plan: vanavond in het perscentrum eten, dan naar de zaal voor juryrepetitie. Daarna doen we het dan weer rustig aan, zodat we fit zijn voor de drukke en belangrijke dag van morgen. Hoewel er veel reden is tot optimisme, vind ik zo’n halve finale met Nederland toch altijd wel weer spannend. Om me heen hoor ik vrijwel alleen maar zekere geluiden: Nederland is niet eens een twijfelgeval meer. Zelf geloof ik het pas als ik het met eigen ogen zie. Fijne avond allemaal, en tot morgen.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

