We don’t sing in the same key

4 05 2014

Zondag 4 mei om 10:30 uur. Het is half tien ’s ochtends en de redactieleden van ESF Magazine en ESC Daily staren als verdoofd voor zich uit. Gisteravond gaven we Dennis in de Euroclub een welverdiend verjaardagsfeest. Dat was geslaagd: Erik danste tot zijn blouse kletsnat van het zweet was, Jill werd opgetild en rondgeslingerd door een jongen uit de Nederlandse delegatie, en ik heb mezelf – tot grote irritatie van een paar Oost-Europese meiden – op de achtergrond van een fotosessie gewurmd. Dennis stond erbij, keek ernaar, en lachte zich kapot. Nogmaals: een waardig verjaardagsfeest.

ESC Daily Euroclub

Resultaat was wel dat we niet voor 05:00 in bed lagen, terwijl de wekker noodgedwongen alweer om 07:00 ging. En dus zijn we allemaal, voor het eerst dit Songfestival, officieel gesloopt. Maar er kan wel weer iets van de to-do-list: een topfeest in de Euroclub, check. Nu hopen we alleen nog op een karaoke-avond. Eerder deze week hebben we een enthousiaste Fin heel vals het Israëlische lied horen zingen, wat leidde tot een nieuwe parodie: “We don’t sing in the same key. We don’t sing in the same key.”

Gisteravond vertrokken we nogal haastig uit het perscentrum. Daarom ben ik vergeten te vertellen hoe Dennis en ik, naast Songfestival, ook de slotdag van de Eredivisie op de voet volgden. Dennis hoopte de voetbalpool van zijn werk te winnen, en ik hoopte dat Roda JC zou degraderen – en we kregen allebei onze zin door late doelpunten van AZ en NEC.

Eerder deze week deed ik mijn beklag over het kleine appartement, maar de zaken zijn er in de tussentijd niet ruimer op geworden. Immers kampen meerdere ESC Daily teamleden met hostelproblemen. Gisteravond had Mihalis een dak boven z’n hoofd nodig omdat hij gaat overstappen naar een ander hostel (in zijn eerste verblijfplaats werd hij beroofd), en afgelopen nacht sliep Brandon bij ons. Hij moet door familieomstandigheden maandag al naar huis.

Brandon is dus even vroeg opgestaan als wij, en ook bij hem gaat vandaag ongetwijfeld het lampje uit. Jill is de enige die claimt volledig scherp en wakker te zijn. Dat komt dan goed uit; dan kan zij proberen interviews met de BIG-5 landen te regelen. Ik ga me focussen op ESF Magazine en op een nieuwe opname van de ESC Daily Show later vandaag. Een gast heeft op het laatste moment afgezegd, dus daar komt nog wat regelwerk bij kijken.

Vandaag verschijnt Erik’s Eurovizier die eigenlijk al voor gisteren gepland stond. Ook plaatsen we hopelijk een of twee persconferentieverhalen. Ik hou jullie nu niet langer op – tot vanavond! Een fijne Songfestivaldag gewenst.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

