Gefeliciteerd, Dennis

3 05 2014

Zaterdag 3 mei om 11:30 uur. Het Euroclubfeest gisteren viel tegen. Maar om 00:45 realiseerden we ons wel ineens: Dennis is jarig! Hij is 30 jaar geworden. Nu maar hopen dat het vanavond wel een mooi feestje wordt, ter ere van deze fantastische collega en vriend.

Steef feliciteert Dennis verjaardag

Vanochtend hadden Erik en ik bij het ontbijt een cheesecake voor Dennis in de koelkast staan. Dennis is fan van de Wit-Russische inzending van dit jaar, dus dat kon niet missen. Hij bedankte er vriendelijk voor om de taart op het vroege tijdstip al aan te breken, dus werden het weer croissantjes van de Netto Supermarkt. Overigens is de cheesecake nog maar de eerste van een serie verrassingen die we voor Dennis gepland hebben staan.

Nu zitten we in het perscentrum, klaar voor de Australische persconferentie. Die is voor ESC Daily natuurlijk van groot belang. Met een beetje mazzel krijgen we Jessica Mauboy vandaag ook nog even te spreken. In de volgende twee afleveringen van de ESC Daily Show besteden we ook aandacht aan Australië, met daaraan gerelateerde gasten.

Over vandaag is er verder niet veel te vertellen, maar er schoten me wel een paar anekdotes te binnen die ik gisteren vergat te vertellen. Het leukste aan Songfestival on the spot meemaken, is dat je artiesten te zien krijgt op spaarzame momenten dat ze écht zichzelf zijn. Dat ze niet performen, maar even het masker afzetten. Gisteren zag ik een paar van die momenten.

Allereerst tijdens de repetitie van Aram MP3. Tijdens de laatste runthrough van ‘Not Alone’ werd het vuurwerk getest. Dat spul is flink heet, kan ik je vertellen – in eerdere jaren heb ik wel eens beschreven hoe op de voorste rijen je wenkbrauwen eraf schroeien. Laat staan als je op het podium staat! De eerste keer dat het vuurwerk omhoog kwam, schrok Aram dan ook enorm. Hij beschermde zijn gezicht met zijn hand terwijl hij achteruit strompelde… ondertussen hard lachend om zijn eigen reactie.

Dilara Kazimova had ook een spaarzaam moment van oprechtheid tijdens haar fotosessie. Ik stond naast Erik, die foto’s aan het maken was, en terwijl Dilara zo goed en zo kwaad als dat gaat probeerde te lachen naar de vele camera’s, ving ik ineens haar blik op. Ze keek me aan met een stompzinnige grijns, waarop ik in een split second besloot om dan maar nóg stompzinniger terug te grijnzen. Prompt schoot Dilara in de lach – dit keer echt.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

