Zelf koken

1 05 2014

Donderdag 1 mei om 23.00 uur. Ik weet dat dit rechtstreeks ingaat tegen mijn lofzang van vanmorgen. Maar ik moet het toch even kwijt: wat is het ironisch dat juist op de dag van de ARBEID alle Denen zulke luie … zijn!

Dennis setup

Na het ontbijt stonden Dennis, Jill, Erik en ik vanochtend een half uur bij de bushalte voor niets. Het busschema gaf aan dat alles ‘gewoon’ zou moeten rijden, ook op 1 mei, maar dat was duidelijk niet het geval. 

Omdat de opnames voor de ESC Daily Show om 14:00 gepland stonden, was er geen andere optie dan een taxi te nemen. Die bracht ons voor een redelijk bedrag naar het perscentrum (als je het door vieren deelt, kostte de reis nog geen tien euro per persoon). Voor de deur afgezet worden is voor de verandering ook wel eens lekker.

In het perscentrum zette Dennis alle techniek klaar, en terwijl Jill op de spullen lette haalde ik onze gast Sietse Bakker op. Erg leuk om hem in het programma te hebben. Natuurlijk kan hij zich over bepaalde onderwerpen niet hard uitspreken – tegelijkertijd beschikt hij wel over een schat aan inside information. Naast hem vertelde Erik Bolks over zijn werk voor OGAE. Alles bij elkaar een hele leuke uitzending geworden, die later vanavond te zien is op ESC Daily.

De dag verloopt verder lekker rustig. Zo komen we redelijk fit door deze eerste vier dagen heen, om vervolgens helemaal dood te gaan tijdens het komende weekend. Repetities beginnen morgen pas om 12:00, waardoor het programma pas om 21:30 eindigt – en onze werkdag vermoedelijk niet voor 23:00. Vanavond dus maar even krachten sparen? Immers willen we zaterdagavond ook Dennis’ verjaardag in de Euroclub vieren!

Wij gaan aftaaien richting appartement. Het plan voor vanavond is dat Erik Bolks zijn matras opklapt zodat ik gebruik van de keuken kan maken – voor het eerst in vijf jaar Songfestival ga ik een avond zelf avondeten koken. Thuis kook ik graag, maar op het Songfestival heb ik er nog nooit tijd voor gehad. We gaan zien wat het resultaat wordt. Tot morgen!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

One response

1 05 2014
Karin

Eet smakelijk! Vast gezonder dan die fastfood rommel

Geef een reactie

