Ierland doet Jan Dulles na

30 04 2014

Woensdag 30 april om 23.30 uur. Vandaag is inderdaad een rustigere dag dan gisteren. En dat komt ons allemaal niet verkeerd uit. We volgden de repetities op ons gemak – en met ‘we’ bedoel ik dan de redactie van ESF Magazine, aangevuld met Brandon en Mihalis van ESC Daily. Dat duo verzet veel goed werk, waardoor de druk op Dennis en mij flink verlicht wordt.

Mijn belangrijkste taak voor vandaag werd er daardoor echter niet makkelijker op. Ik ben verantwoordelijk voor het nieuwsbulletin What’s another Minute, maar dat was vandaag moeilijk te vullen. Naast de repetities gebeurt er hier nog weinig.

Toen ik vanochtend een matige dag voorspelde, was ik even Finland vergeten. Mijn persoonlijke favoriet kwam met een weinig verrassende, maar degelijke repetitie. De persconferentie na afloop verliep stroef, maar omdat Erik en ik met gerichte vragen over de tekst van het lied kwamen, leverde het alsnog een mooi verhaal op. Dat verhaal komt binnenkort hier op de site.

Ierland kende een slechte repetitie. Technisch ging er al vanalles fout, maar ook het camerawerk deugt niet. Can-Linn komt meermaals vol vanaf de zijkant in beeld – lelijke shots die aan Jan Dulles doen denken, toen die in 2011 met de 3J’s voor Nederland meedeed. Dit leidde ertoe dat Dennis en ik een parodieversie op de songtekst maakten. “Hetzelfde als Jan Dulles, Jan Dulles…” Grappig, nadat we vorig jaar al een “Jan Smit”-versie van het Ierse lied hadden gemaakt.

Wit Rusland is Dennis’ guilty pleasure. Ik heb de repetitie niet gezien, maar Dennis was zelf al niet enthousiast. Macedonië nam daarna zijn eerste repetitie niet echt serieus. Ze ging vocaal niet voluit, droeg nog niet de definitieve kleding, en het totaal maakte geen impact – maar laten we voor de zekerheid ronde 2 afwachten.

Zwitserland doet, net als Nederland, juist alles goed. Dit optreden brengt een glimlach op je gezicht. Griekenland brengt een trampoline op het podium. Dennis en ik zijn enthousiast over de trillende publiekshots, en over ‘Rise Up’ in het algemeen. ’s Ochtends maken we Erik graag wakker met het Griekse lied: “Come on and Rise Up, Rise Up, Erik Bolks!”.

Naast de repetities heb ik me bezig gehouden met het vinden van gasten voor The ESC Daily Show. Dat verloopt voorspoedig: we hopen morgen met een bijzondere tweede aflevering te komen. Erik komt daarin in ieder geval vertellen over zijn werk bij OGAE. Overigens was het voor diezelfde Erik wél een stressvolle dag, want om 16:00 werd hij bij z’n tafel overvallen door een clubje ICT-mensen die hem vertelden dat er een gevaarlijk virus op zijn laptop staat!

Het is dag drie, en ik begin er langzaam in te komen. Gisteren voelde ik me moe en daardoor raakte ik ook snel geïrriteerd. Vandaag voel ik me lekker. Hier ben ik op mijn plek. Hier maak ik werkdagen van 10-12 uur zonder dat ik daarover zou durven klagen. De sfeer in het team is goed en ik ben tevreden met hoe ons werk gaat. Wat kan ik me nog meer wensen? Een eerste Euroclubavondje, wellicht?


Acties

Information

Geef een reactie

