AANDACHT ALLEMAAL!

30 04 2014

Woensdag 30 april om 13.30 uur. GOEDEMORGEN! AANDACHT ALLEMAAL! We zitten klaar voor de repetitie van Litouwen. Van de repetities vandaag verwacht ik niet veel, dit tweede gedeelte van semi 2 zit vol zwakkere nummers. Toch kon het wel eens een mooie dag worden. Morgen zijn we namelijk vrij, en dus kunnen we vanavond voor het eerst naar de Euroclub.

Steef screens Attention!

Gisteravond taaiden we om 21:30 af uit het perscentrum. Onderweg naar huis stopten we bij een Burger King, want Subway’s schijnen er hier in Kopenhagen niet te zijn. Althans, dat vermeldt de officiële Subway-website. Dennis kreunde en steunde dat we echt geen twee weken Burger King kunnen eten, en dus moeten we maar even kijken hoe dat de volgende dagen gaat.

Na de Burger King was zelfs Erik niet meer fit genoeg om Euroclub te doen. Gisteren was een zware dag die z’n tol had geëist, met name van Dennis, die voor ESC Daily de enige technicus ter plaatse is, waardoor hij gisteren drie programma’s moest monteren. Met name aflevering 1 van de talkshow kostte wat moeite, hoewel het allemaal al soepeler verloopt dan vorig jaar. Uiteindelijk is het allemaal mooi geworden. De programma’s zijn verderop op deze site ook terug te vinden.

Vanochtend vroeg haalden Dennis en ik weer croissantjes bij de supermarkt die recht onder ons appartement zit. De bus zette ons op het bekende onhandige punt af, en ondanks verwoede pogingen om een shortcut te vinden, liepen we ons toch weer drie slagen in de rondte alvorens bij het perscentrum aan te komen. Daar spraken we kort even met beroepsgokker Daniel Gould bij de ingang, en nu zitten we weer op post voor de repetities.

Terwijl ik dit schrijf, bekijk ik de Litouwse repetitie. Ik houd zelf helemaal niet van het lied, maar als ik het zo op het podium zie, vermoed ik wel dat er een markt voor is. Al zou het helpen als de zangeres haar pony onder controle krijgt, waardoor de kijker af en toe kan zien dat ze wel degelijk ogen heeft.

De rest van de dag wordt waarschijnlijk relatief rustig. We gaan aan de slag voor het nieuwsbulletin, en ik ben bezig met een achtergrondartikel over Noorwegen dat waarschijnlijk morgen online komt. Verder: de eerste aflevering van Erik’s EuroVizier, en natuurlijk de repetitieblogs. Blijf ons volgen!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

