Rommelige eerste dag

29 04 2014

Dinsdag 29 april om 10.00 uur. We zijn gearriveerd! Na een chaotisch dagje is de redactie van ESF Magazine aangekomen in het appartement. Erik verlaat ons zo dadelijk weer voor de Euroclub, maar Jill, Dennis en ik zijn gesloopt – we gaan slapen.

bedroom-living-room

Voor mij begon deze eerste Eurovisiedag met een achterstand. Terwijl Dennis al in Kopenhagen gearriveerd was, ritste ik mijn koffer dicht en vertrok ik naar Budapest Airport. Gelukkig had ik onderweg Wifi – zowel op het vliegveld als in het vliegtuig zelf! Dus bleef ik via elektronische middelen op de hoogte van de verrichtingen van mijn teamgenoten.

Mijn reis verliep voorspoedig, ik haalde mijn bagage op en trok met het OV door Kopenhagen richting Eurovisie-eiland. Eenmaal daar werd het ingewikkeld; vanaf de bushalte naar het accreditation center is het een behoorlijk stuk lopen! Gelukkig stond alles goed aangegeven en bij het accreditation center was het relatief rustig.

Met koffer en al ging ik door de security het perscentrum in. Daar waren Dennis en Erik al aan het werk – Jill had vertraging, haar eerste liveblog verschijnt daarom ook pas morgen. Ik kreeg nog net de laatste runthrough van België mee en was niet onder de indruk van het camerawerk – maar Dennis en Erik verzekerden me dat de eerste omlopen beter waren.

Dat was meteen zo’n beetje alles wat ik mee kon krijgen. De eerste dag is grotendeels aan me voorbij gegaan en Dennis heeft, zowel voor Magazine als voor Daily, het meeste werk verzet. Ik besloot het dan maar rustig aan te doen en m’n krachten te sparen voor morgen. Het enige nuttige wat ik nog kon toevoegen, was het regelen van gasten voor de ESC Daily Show.

Jill kwam laat op de avond ook nog binnen. We aten stroopwafels, maakten wat grappen met Vlaamse collega’s over het optreden van ‘hun’ Axel, en Dennis monteerde de nieuwsshow die je verderop deze site kunt vinden. Daarna was het tijd voor de busreis terug naar het appartement.

Eerlijk is eerlijk: zo luxe als vorig jaar is het allemaal niet. En zeker het appartement niet. Maar dat geeft niet; het enige wat we hier hoeven te doen is slapen. En dat kan, ook al vertoeft Erik op een matras in de keuken en moeten Dennis en ik het met één en dezelfde deken stellen. Achja, veel tijd zullen we de komende weken toch niet met slapen doorbrengen.

Daarom reden temeer om nu wél naar bed te gaan nu het nog kan. Ik spreek jullie morgenochtend weer.

Steef van Gorkum


Acties

Information

Geef een reactie

