Nu echt aan de slag

29 04 2014

Dinsdag 29 april om 19.00 uur. We zitten in de break tussen de repetities van Portugal en Nederland. Het echte Songfestivalwerk is – voor mij – nu pas begonnen, maar de eerste positieve reacties op ons werk komen al binnen en de bezoekerscijfers zijn meteen hoog. Ik zeg: goed begonnen.

DSCN6489

Gisteravond waren we de laatsten die het perscentrum verlieten, en pas rond een uur of twaalf ging het licht uit in het appartement. Dat was voor mij niet zo’n probleem, maar de doodvermoeide Jill en Dennis waren mij rond die tijd behoorlijk zat. De volgende ochtend werd het immers ook al weer Scandinavisch vroeg licht.

Omdat Dennis en ik al vroeg wakker waren, schalden de eerste Songfestivalparodieën rond zeven uur al door de gang. Dit tot ergernis van Erik, die na een nachtje doorhalen in de Euroclub nu hardhandig werd gewekt. Ik ging als eerste douchen. De badkamer zit wat merkwaardig in elkaar, waardoor eigenlijk alles nat wordt als je doucht. Dat schijnt Scandinavische traditie te zijn.

Het openbaar vervoer is ook nog even zoeken. Wie de ‘reguliere’ transportatie gebruikt, komt met de bus niet verder dan het begin van het terrein, waarna je een flink stuk moet lopen. De speciale Eurovisie shuttle bussen stoppen wel voor de deur, maar reizen verder alleen langs de grote hotels, wat voor ons niet ideaal is met opstappen.

Hoe het ook zij, we waren vanochtend de eersten die binnen kwamen. Dat scheelt, want ‘s ochtends wordt ook het gratis water uitgedeeld, dus daar waren we vroeg bij. Terwijl Jill aan haar eerste blog schreef, heette ik een aantal teamleden van ESC Daily welkom die gisteravond waren aangekomen. Zij livebloggen nu de repetities op Daily – hier op Magazine neemt Erik vandaag de honneurs waar.

Zelf ga ik aan de slag met de talkshow. Vandaag nemen we aflevering 1 op, en de gastenlijst is nog niet helemaal rond, dus ik moet nog aan de slag. Tussendoor ben ik ook verantwoordelijk voor “What’s another Minute”, en probeer ik de repetities bij te houden.

Moldavië maakte daarin vanochtend niet zo’n beste beurt. Alle scherpe randjes zijn uit het arrangement van het lied gehaald, en de zangeres struikelt over de lage noten. San Marino heeft het vlakke lied ‘Maybe’ niet echt kunnen opfleuren, en ook Portugal was niet zuiver – al viel het me op dat het lied er, na twee saaie ballads, vrolijk uitspringt. Nu maar hopen dat dat andersom ook weer voor Nederland geldt.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

