Siren in my head

17 05 2013

Vrijdag 17 mei om 22.00. Twintigste liveverslag vanuit het perscentrum in Malmö. Waas in mijn hoofd. Lopen op mijn laatste benen.

DSCN4818

De Songfestivalweken lopen op hun einde. En ik loop op m’n laatste benen. Dat wil zeggen: lopen gaat eigenlijk nog wel prima, en als ik schrijf, haal ik God-weet-waar de concentratie vandaan. Maar gewoon, bij elkaar zitten en gesprekken voeren, dat lukt vandaag niet. Het late feest van gisteravond bovenop de twee drukke weken die achter mij liggen, is daar debet aan. Er hangt een waas in mijn hoofd.

Er is simpelweg geen moment ruimte voor rust. Zelfs niet in deze tweede week, waarin de afgelopen jaren vaak minder werk te doen was. Andere media (3FM, maar bijvoorbeeld ook EO) hebben mijn hulp ingeschakeld en bovendien is er dit jaar De Tweespraak, wat heel veel tijd kost. Geweldig leuk om te doen allemaal, ik klaag niet. Maar zelfs op een doodsaaie dag als vandaag ben ik vanaf 07:45 vanochtend tot de dress rehearsal vanavond (23:00) non-stop aan het schrijven, bellen, presenteren, redigeren.

Afijn. Op het moment dat jullie dit lezen ben ik dus bij de generale repetitie voor de finale. Duimen voor Anouk! En vooral voor haar stem. De eerste repetitie ging héél goed… Het was absoluut haar beste uitvoering van de voorbije twee weken. Kan ze dat vanavond ook als de zaal vol zit? Ik hoop op top tien, durf nog niet te dromen van iets meer. Maar wat doet ze het goed.

Hier in het perscentrum duffen wij ons door de dag heen met gratis thee en cake. Repetities op de schermen, een brei aan werk op onze laptops en dan maar hopen dat alles vroeg genoeg af is om tijd over te houden voor een decent avondmaal. Moment van schrijven is 17:30, maar het einde is nog niet in zicht.

Jill ligt naast me met haar hoofd op haar toetsenbord. Voor het eerst deze week vliegt ze niet op als ik haar naam terloops in een Nederlandstalige conversatie laat vallen. Dennis staart naar zijn videosoftware. Hij heeft ook niet gehoord wat ik net gezegd heb, en als ik eerlijk ben, zelf ben ik de inhoud van de zin ook alweer vergeten.

Even een plens tapwater halen. Half voor in m’n gezicht, half voor de droge keel. De repetities op de schermen zijn inmiddels voorbij. Ik ga eens kijken of ik wat zaken kan afronden. Fijne avond, iedereen.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

