Even bijtanken

13 05 2013

Maandag 13 mei om 13.15. Veertiende liveverslag vanuit de studeerkamer in ons appartement in Malmö. Het is de dag van de juryfinale. En ik ben er klaar voor, na het bijtanken van gisteren.

steef slaapt

Na een goede nachtrust is de waas die in mijn hoofd zat verdwenen. Zondag was dit jaar zowel balansdag als balansnacht, en daar had ik echt behoefte aan.

De repetitiedag gisteren was kort. Er werd dus wel hard gewerkt, maar we konden ook relatief vroeg weer naar huis. Dat was prettig. Het gaf Dennis, Jill en mij de tijd om iets uitgebreider te gaan eten dan weer bij Subway. Na een rondje lopen kwamen we uit bij een Turkse snackbar, waar we voor een relatief laag bedrag falafel hebben geschranst.

In het appartement werkten we aan De Leekwijzer (zie verderop op deze website. Aanbevolen voor niet-fans die toch goed voorbereid willen kijken, of wel-fans die het commentaar van Daniël Dekker niet uit kunnen staan). Ook werden voorbereidingen getroffen voor een nieuwe aflevering van De Tweespraak, die in principe vanavond online komt.

’s Ochtends had Dennis tot drie keer toe gezworen dat hij deze avond niet naar de Euroclub zou gaan. ‘Dat trek ik echt niet’. Maar toen de klok eenmaal tien uur sloeg, en de haan drie keer gekraaid had, pakten we toch weer de bus naar het centraal station. Van daaruit loop je in twee minuten naar de Euroclub. Het was een aardig feestje, met een gastoptreden van David Lindgren, maar rond middernacht hebben we er toch een einde aan gebreid.

Eenmaal op onze slaapkamer probeerden Dennis en ik nog een gesprek aan te knopen. Maar we waren zo moe, dat we er pas na een kwartier achter kwamen dat we – compleet onnodig – in het Engels spraken. Tijd dus om ruim acht uur slaap te pakken. Fit en fris begonnen we deze ochtend aan onze werkzaamheden voor vandaag. Vanuit de studeerkamer in het appartement, want pas vanavond bij de repetities zoeken we het perscentrum weer op.

Ik ben benieuwd hoe Anouk vanavond klinkt. Dat is belangrijk, want de jury’s houden meer dan wat dan ook rekening met vocale capaciteiten. Als er geen gekke dingen gebeuren, staat Anouk na vandaag dus al met één been in de finale. Ik zelf volg de juryrepetitie in de zaal, nadat ik eerst een generale repetitie op scherm heb gekeken. Tussendoor vul ik mijn voorspelling in bij de prijspole, en ik daag jullie uit om toch vooral hetzelfde te doen!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

