Lange nacht, drukke dag

10 05 2013

Vrijdag 10 mei om 13.15. Negende liveverslag vanuit het grote perscentrum in Malmö. We zijn gearriveerd in de Malmö Mässan. Na een lange nacht in Euroclub, nu een lange dag aan het werk.

DSCN4652

Het grote perscentrum is open! En dan bedoel ik ook echt GROOT. De beurshal die voor ons is uitgeruimd, doet het kleinschalige imago van Malmö 2013 in één klap vergeten. De security check is meteen al uitgebreid – misschien zelfs wat overdreven. Toen onze redactie daar eenmaal doorheen was, sloten we achter aan in een lange rij voor de postvakken.

Inmiddels is dat eerste geregel achter de rug en bereiden we ons koortsachtig voor op een lange, zware dag. De gehele eerste halve finale wordt er doorheen gejast, repetities & persconferenties. Voor ESC Daily is het van het grootste belang om filmpjes van alle repetities te hebben, maar we willen ook persconferenties bezoeken voor wat meer achtergrond en inhoud. De tijd zal leren hoe die balans te maken valt.

Gisteravond was onze eerste echte Euroclubavond. Na ons interview met Albanië haalden we pizza op het Gustav Adolf plein, vlakbij ons appartement. Nadat ik me ervan verzekerd had dat de pizzaboer me niet dubbel liet betalen, gingen we naar het appartement om ons werk af te ronden. Tegen het einde van de San Marino party kwamen we de Euroclub binnen.

Het grote feest moest toen echter nog beginnen. Vanaf het moment dat Ralph Siegel de zaal verlaten had, werd het echt leuk. DJ Louis draaide een hele rits moderne Songfestivalliedjes, inclusief voorrondes, en vanaf Jalla Dansa Sawa werd het echt gezellig. We gingen los op Igranka, en Erik Bolks deed een griezelig goede impressie van Cezar waarover nog lang zal worden nagepraat.

De EBU persconferentie is nu gaande, maar die laat ik aan me voorbij gaan. Er is simpelweg te weinig tijd en we moeten nog even de taken verdelen voor deze hectische dag. Ik ben benieuwd naar de eerste vier landen die ik maandag gemist heb, en natuurlijk ook naar Nederland. Het kan een hele mooie dag worden, maar dan moet ik dit verhaal nu wel beëindigen.

Blijf ons echter wel volgen! Via onze partnerwebsite ESC Daily heb je de repetitiebeelden het eerst. Commentaar van Dennis volgt gedurende de dag. Verder tune ik nog in met een blog, en proberen we verhalen te scoren op de persconferenties. Genoeg content, genoeg redenen om ESF Magazine de hele dag geopend te houden. Tot later.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

One response

10 05 2013
Karin

Go Erik!
Ik hoop dat jullie hier ook beelden van hebben?

Geef een reactie

