Laatste hangdag in het kleine perscentrum

9 05 2013

Donderdag 9 mei om 17.00. Achtste liveverslag vanuit de ontmoetingsruimte in het perscentrum in Malmö. Veel interviews, geen Albanese repetitie en een melige bui.

DSCN4595

Deze laatste dag in het kleine perscentrum is een rare dag. Er moet nog heel veel gebeuren voor we het drukke weekend in gaan, met de nieuwe perssituering. En dus verloopt het allemaal een beetje chaotisch. Desalniettemin zijn behoorlijk veel plannen al geslaagd.

De dag begon met repetities van Griekenland en Israël. Beide landen profiteren van de nieuwe startvolgorde: de organisatie is er immers heel goed in geslaagd om ballads en vrolijkheid van elkaar te scheiden. Ik verwacht dan ook dat beide landen de finale halen. Na Israël zit echter het enige minpuntje in deze om-en-om volgorde. Met Armenië en Hongarije zijn drie rustige nummers tot elkaar veroordeeld.

Als dat gebeurt met danceliedjes, is het laatste lied vaak in het voordeel – die springt er dan het meeste uit. Met ballads werkt het vaak andersom. Na twee ballades is men het bij liedje nummer drie wel zat en daarom schat ik Hongarije na vandaag volledig kansloos in. Jammer, want zelf draai ik ‘Kedvesem’ altijd met veel plezier. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de repetitie van ByeAlex ook niet vlekkeloos verliep.

Na deze drie rustige nummers komt Noorwegen. De Noren presenteren hun nummer zonder noemenswaardige verrassingen (hetzelfde gold eerder voor Armenië en Israël overigens). “I feed you my love” knalt uit het deelnemersveld, en zou het nog steeds heel goed kunnen doen. Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dit lied op het eerste gehoor al overtuigd. Zelf ben ik het in ieder geval pas later gaan waarderen.

De repetitie van mijn persoonlijke favoriet Albanië heb ik helaas volledig gemist. Dit kwam door interviews met de artiesten uit Griekenland en Israël. Wie het hele interview wil zien moet vanavond vooral eens surfen naar www.escdaily.com , maar fragmentjes zullen waarschijnlijk ook aangehaald worden in nieuwe afleveringen van De Tweespraak.

En nu? Nu is de dag een beetje aan het doodslaan. Voorlopig geen artiesten in de ontmoetingsruimte (het wachten is op Noorwegen), en qua repetities hoeft alleen Roemenië nog het podium op. Aan ons tafeltje werd de sfeer wat melig, dus ik ben voor het schrijven van deze mail even apart gaan zitten. Ik denk dat we allemaal aan verandering toe zijn. Op naar morgen, naar het grote perscentrum. Maar niet voordat we zodadelijk eerst nog Albanië geïnterviewd hebben.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

