Slapen komt wel weer

24 05 2012

Donderdag 24 mei om 15.00. Achttiende liveverslag vanuit het appartement in Baku. Ik raak vermoeid en ga met Friso een dagje op pad om uit te rusten.

Oh, wat zijn de nachten hier lang. Hoewel ik de laatste dagen amper echt ge-Euroclubt heb, ben ik compleet gesloopt door het vreemde ritme van ’s ochtends vroeg uit bed voor werk & radio, en ’s avonds om 00.00 aanwezig zijn bij een show of repetitie. Volgend jaar gaan we maar weer lekker naar een Central European Timezone land, als het aan mij ligt.

Gevolg was dat ik gisteravond na de tweede repetitie echt naar bed móést. Mijn avondblog kwam daarmee te vervallen. Maar veel zinnigs had ik ook niet op papier gekregen. Tijdens de repetitie viel het me al zwaar om wakker te blijven, en dat lag niet eens aan de kwaliteit van de liedjes. Gelukkig waren er voor mij negen liedjes vrij duidelijk en dus hoefde ik mijn hersens niet lang te pijnigen. Mijn tiende keus is een redelijk random shot. Macedonië is niet mijn persoonlijke favoriet, maar de middenmoot is erg breed in deze semi.

Overdag ben ik opnieuw op centrumtour door Baku geweest. Eerst met Laman, daarna kwam Friso er ook bij. Het was een echte tripjesdag; wellicht hebben jullie ook de verslagen van Dennis en Erik al gelezen. In wisselende samenstellingen bezochten we de boeiende plekken van deze omgeving. Ik ben zelf vooral voor het uitzicht gegaan: bovenop de Maiden Tower en aan boord van een rondvaartboot.

Vandaag (terwijl jullie dit lezen zit ik waarschijnlijk in de bus) ben ik een dagje weg met Friso. We bezoeken een stadje, en zijn dan ’s avonds terug voor de halve finale. Hopelijk ben ik fit genoeg om daarna de Euroclub nog mee te pakken. Het seizoen is namelijk alweer bijna voorbij. Ik moet ervan genieten zolang het nog kan. Slapen komt in juni wel weer.

Genieten jullie ook, maar dan van de halve finale op televisie! Ik spreek jullie uiteraard na afloop weer.

Steef van Gorkum


Acties

Information

Geef een reactie

