De beste feesten tot nu toe

21 05 2012

Maandag 21 mei om 12.30. Dertiende liveverslag vanuit het perscentrum in Baku. De feesten worden beter, en ik heb mijn eerste interview voor 3FM gegeven.

Het Israëlisch feest was duidelijk het beste feest tot nu toe dit jaar. ‘Maar Steef, je zou toch naar Rusland gaan?’ Jazeker, maar het een bleek het ander niet uit te sluiten.

Vanwege de lange werkdag konden we pas laat terugkeren naar het appartement. Onderweg haalden Dennis en ik een paar kippannenkoeken, in het appartement kleedden we ons om voor het feest.

Daarna liepen we Laman tegemoet die bij de oude stadspoort op ons wachtte. Het Russische feest waar we naartoe gingen vond plaats in het Summer Breeze Hotel, ongeveer 45 minuten uit de stad verwijderd. De locatie was prachtig; aan het strand, in de openlucht. Letland trad op en Wit Rusland stal Dennis’ hart door na een grootse aankondiging één liedje te playbacken en daarna te verdwijnen. “Wat een helden.”

Alles leek perfect, maar na een uurtje of twee liep het strand ineens leeg. Blijkbaar hadden veel feestgangers schrik om in de vroege ochtend nog naar Baku terug te keren. Dus pakten ook wij maar een taxi terug naar de Euroclub, waar vrienden van mijn goede vriend Yaron ons inclusief Laman naar binnen loodsten. Het gaat er niet om wat je ken, maar wie je ken, niet waar?

In de taxi speelde Dennis trouwens zijn favoriete spelletje: Laman volkomen nutteloze Nederlandse uitdrukkingen leren. Dit keer was zijn typisch Rotterdamse uitspraak “Bewijzen dan!” aan de beurt, een quote die dankzij Dennis sowieso een gevleugelde uitspraak is geworden. Laman kon het met een vlekkeloos Rijnmonds accent nazeggen, wat wij natuurlijk hilarisch vonden.

We kwamen de Euroclub binnen op het moment dat Izabo begon met optreden. We liepen nog wat rond en vonden Erik, die direct naar het Israelische feest gegaan was. Bij het eerste Melodifestivalenblokje kwam de sfeer er goed in en al gauw dansten we op het beste feest van de week tot nu toe. Met name Dennis had het naar zijn zin. Zijn ego werd gestreeld door een groep Kroatische meiden die wel erg graag met hem op de foto wilden. Erik vermaakte zich met een enorme Songfestivalvlag die hij onder het oog van de security uit de coulissen toverde.

Het werd laat, voor het eerst echt laat. Vanochtend konden we gelukkig uitslapen omdat het programma in het perscentrum pas ’s avonds begint. Ik werd gewekt door Dennis die me vroeg of 3FM mij niet binnenkort zou bellen. Hij was nog niet uitgesproken of mijn telefoon ging, en ik gaf mijn eerste interview aan Giel Beelen af. Volg me vanaf nu elke ochtend! Wij gaan ons voorbereiden op de eerste halve finale.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

