Vocale problemen

20 05 2012

Zondag 20 mei om 23.30. Twaalfde liveverslag vanuit het perscentrum in Baku. Engelbert Humperdinck krijgt het nog altijd niet voor elkaar een zuivere noot te produceren- maar hij is niet de enige.

Op de laatste dag van de repetities had menig artiest last van stemproblemen. Vocaal gezien bewaarden de Songfestivalartiesten bepaald niet het beste voor het laatst. Mijn favoriet Frankrijk herstelde zich wel enigszins voor de beroerde repetitie van gisteren, maar bijvoorbeeld Italië had pas bij de laatste take alles echt onder controle.

Dat Engelbert Humperdinck niet stemvast meer is hadden we gisteravond al geconstateerd. Vandaag leverde hij een zo mogelijk nog beroerdere prestatie. ‘Love will set you free’ heeft op het podium geen enkele opsmuk en moet het dus van de eenvoud hebben. Dat is op zich prima, maar als de stem dan door de mand valt blijft er niets meer over. Dennis en ik haalden overigens nog wel de lach van vele collega’s op de hals door na afloop overdreven hard voor The Hump te applaudisseren.

Wat ik van Azerbeidzjan moet vinden, weet ik nog niet precies. Persoonlijk is de ballade mij te nietszeggend, maar de uitvoering klopt natuurlijk tot in de puntjes. Ik kan me niet voorstellen dat het gastland buiten de top tien wil eindigen. Dennis is ervan overtuigd dat dat ook niet gaat gebeuren. Ik moet het nog zien, maar aan de presentatie en regie zal het zeker niet liggen. Azerbeidzjan wil wellicht niet opnieuw winnen maar doet er wel alles aan om hoog te eindigen.

Mijn dagindeling was vandaag eindelijk zo duidelijk als ik hem de hele week gehad had willen hebben. ’s Ochtends was ik vrij zodat mijn collega’s de laatste rehearsals uit semi 2 konden oppakken. Ook daar waren er vocale moeilijkheden, voor Estland en Noorwegen. Beide landen klonken tijdens de eerste repetitie beduidend beter. Ik benutte de ochtend voor mijn blog en wat voorwerk voor de Leekwijzer, die waarschijnlijk op maandag verschijnt.

’s Middags was ik dan aan de beurt om te filmen. Bij de laatste repetities kreeg ik nog wat hulp van Erik, en zo kunnen we zo langzamerhand zeggen dat de voltallige redactie van ESF Magazine ook aan ESC Daily heeft gewerkt. Een perfecte samenwerking dus, en daar ben ik heel tevreden over. De eerste week zit er daarmee nu officieel op. We hebben alle informatie vergaard, nu is de oogstweek aan de beurt. Eerst nog even naar de Russian Party. Fijne avond allemaal!

Steef van Gorkum


Acties

Information

One response

21 05 2012
Luuk

HAHAHA!! Dennis en Steef geniaal! Ik had erbij willen zijn!!!!

Geef een reactie

