Rustig avondje

20 05 2012

Zondag 20 mei om 13.30. Elfde liveverslag vanuit het perscentrum in Baku. Het balansnachtje pakt korter uit dan verwacht, en Chelsea wint de Champions League terwijl Erik geniet van het openingsfeest.

Gisteravond was de avond van het openingsfeest, maar zoals ik al blogde sloeg ik dat feestje over. Dennis, Friso en ik maakten er een rustig avondje van. We reisden vanuit het perscentrum naar Fountain Square, waar het restaurant op het dakterras inmiddels ons stamtentje is geworden. Telegraaf-collega Richard at daar gezellig met ons mee.

Friso vertelde honderduit over zijn reis naar Shaki- maar daarover moet hij jullie zelf maar vertellen. Verder bespraken we de kansen van de ronduit slechte inzendingen dit jaar. Dennis en ik geloven niet in kwalificatie voor liedjes als San Marino, Montenegro en zelfs Georgië, maar het schijnt toch een algemeen geaccepteerde opvatting te zijn dat dat soort troep ook de finale zou kunnen halen.

Ook onze zuiderburen werden even besproken. Dennis en ik waren geruime tijd heel positief over Would you, maar de laatste repetitie viel naar onze smaak toch wel wat tegen. Hoewel ik positief ben over de eenvoud van het lied, komt de uitvoering af en toe wat kneuterig over. Iris zou de finale kunnen halen, maar dan alleen met behulp van sympathy votes. Ze heeft ongetwijfeld een hoge gunfactor.

Onder het eten werd ik nog gebeld voor een interview op een regionale omroep. Ook sms’te 3FM met het idee dat ik waarschijnlijk vanaf maandag ook daar weer in de ochtendshows van Giel Beelen te horen zal zijn. Rond een uur of elf rekenden we af en gingen Friso, Dennis en ik naar het appartement om de finale van de Champions League te bekijken.

Veel slechter had die niet kunnen aflopen: door de verlenging en de strafschoppen werd het toch weer laat voor we sliepen, en bovendien verloor Bayern München door een gemiste strafschop van helden Olic en Schweinsteiger. De stemming steeg pas weer toen Erik met een enorme lading vlaggen terugkwam van het openingsfeest.

Vanmorgen stapten we weer in een jolige bui op de shuttle bus. Op weg naar het perscentrum, waar werk voor ESC Daily wacht. Als er tijd over is ga ik met Dennis aan de Leekwijzer werken. En dan is er natuurlijk nog de prijspole! Voor alle duidelijkheid: de redactieleden van ESF Magazine plaatsen hun voorspelling in één blog, en nodigen daarin de lezers uit om met hun voorspellingen voor de pole te komen. Heb dus nog even geduld, we geven binnenkort duidelijkheid hoe jullie mee kunnen doen.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

One response

21 05 2012
Maarten

Zie ik hier jullie appartement? Ziet er nice uit🙂 Ik ben bezig met mijn deskundige voorspelling🙂

Geef een reactie

