Party voor Friso

17 05 2012

Donderdag 17 mei om 10.00. Vijfde liveverslag vanuit het perscentrum in Baku. Ik ben m’n laptop vergeten, en het Georgisch feestje van vanavond wordt een party for Friso Veenstra. DANCE!

Opnieuw liep de werkdag flink uit. Het was gisteravond bijna 21.00 toen Dennis eindelijk zijn Rijnmonddongeltje teruggevonden had en we Friso gingen zoeken voor het avondeten. We spraken af bij de metrohalte die we ‘Het Louvre’ gedoopt hebben, maar de bus reed iets te ver door.

En dus moesten Dennis en ik een flink eind omlopen, dwars door nauwe straatjes met tapijtverkopers. Op de achtergrond hoorden we muezzin door de straten schallen. ‘Where are you? Casablanca? Bakuuuuuuu!’ Ondanks het matige bereik van het Azerbeidzjaanse telefoonnetwerk vonden we Friso bij Het Louvre en gezamenlijk aten we pannenkoeken met kip en salade.

Laman was op het vliegveld om een Vlaamse vriend op te halen, en wij waren moe, dus taaiden we af naar ons apparement om daar de dag rustig af te sluiten. We draaiden liedjes van dit jaar, discussieerden over voorspellingen en over wie er vannacht zijn bed uit moest om Erik binnen te laten.

Belangrijkste gespreksonderwerp was echter het Georgische feest. Friso moet dat aan zich voorbij laten gaan, omdat hij een tweedaags tripje naar Shaki gaat maken. Op dat moment belde Laman echter op. Zij had een hotel voor Friso geregeld in Shaki, maar dan moest hij zijn trip wel een dagje uitstellen. Dus toch naar het Georgische feest! “Party voor Friso Veenstra DANCE!” zongen Dennis en ik uitbundig.

Vannacht kwam Erik met de nodige problemen aan in ons appartement, waarmee de bende nu compleet is. Hulde nog aan Dennis dat hij zijn bed uitging zodat Friso en ik konden doorslapen. Hulde ook aan Dennis dat ik nu zijn laptop mag lenen om dit artikel te schrijven- mijn eigen laptop ligt nog in het appartement. Die ga ik nu dus even halen… Tot later vandaag!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

3 responses

17 05 2012
Karin

OK! Typisch Steef! Is het erg ver naar jullie appartement vanf de hal?

17 05 2012
Jacob

Leuk om je verslagen te lezen. Ik volg het elke dag!

Ik vraag me ook wel een beetje af hoe de kansen van België daar worden ingeschat… ik zag dat ze vandaag voor de 2de maal gerepeteerd heeft en dat dat wel goed ging!? Was je daar bij?

18 05 2012
Jill

I follow every day also! Fun to read your stories and reports. And great photo, by the way!😉

Curious about your further thoughts on the stagings, and all of those technical things. And what about the greenroom being in the actual audience this year; does that matter at all? A lot of people seem up-tight about it… and it’s a bit of an odd conversation, really.

Geef een reactie

