Unkrentable!

16 05 2012

Woensdag 16 mei om 11.30. Derde liveverslag vanuit het perscentrum in Baku. San Marino is het onderwerp van vele woordgrappen, en Dennis spant daarbij de kroon.

Het is de ochtend voorafgaand aan een grote repetitiedag. Niet alleen komen er vandaag maarliefst tien landen in actie, ook zijn daarbij veel meer favorieten dan tijdens de dag van gisteren. Dennis en ik zitten alweer vroeg op post, maar laat ik met jullie eerst de dag van gisteren doornemen.

Nadat ons werk in het perscentrum erop zat, haastten Dennis en ik ons naar het appartement om Friso te bevrijden. De deur van het appartement heeft namelijk twee verschillende sloten: één sluit van binnenuit, de ander van buitenaf. Als je de deur van buitenaf sluit kun je die van binnenuit niet openen.

We arriveerden rond een uur of 19.00. Friso vertrok direct om zijn accreditatie op te halen, Dennis en ik werkten nog wat artikelen bij. Daarna liet Laman mij zien waar je goed en goedkoop fastfood kunt scoren. Het duurde even voordat ik Friso en Dennis weer had teruggevonden in deze enorme stad, maar uiteindelijk belandden we toch met z’n drieën op een dakterras.

Daar bleek eens temeer dat we het met z’n drieën prima getroffen hebben. Qua humor en gespreksonderwerpen konden we amper beter op elkaar aansluiten. De kansrijkheid van de ‘topinzending’ uit San Marino is daarbij een running gag geworden. Met name Dennis strooit met opmerkingen en woordspelingen. Toen Friso vertelde dat hij een vriendin het singletje van de winnaar beloofd had, antwoordde Dennis rap: ‘Dat wordt lastig, want San Marino doet dit jaar geen promopakketten.’

Vanochtend bij het ontbijt dacht ik hem eindelijk eens voor te kunnen zijn. ‘Do you wanna have krentenbol again?’, vroeg ik, maar opnieuw was Dennis uitermate vlot in zijn respons: ‘Unkrentable! Unkrentable!’. Afijn, we vermaken ons prima met z’n drieën.

De Euroclub hebben we overigens nog niet bezichtigd, maar overmorgen is de Georgian Party! Daar heb ik goede herinneringen aan, dus grote kans dat ik Dennis en Friso er mee naartoe sleep. Verder moet ik vandaag mijn fotoratio eens wat omhoog brengen. Bijvoorbeeld door leuke plaatjes te schieten met de zangeressen van Slovenië en Bosnië- Dennis neemt daarbij dit jaar de rol van Yaron over.

Voor ESC Daily cover ik de repetities van Georgië tot en met Noorwegen, en wellicht moet ik nog invallen voor een collega bij een interview. Wat er ook gebeurt, ik houd jullie hier op de hoogte.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

