Volgend jaar naar Baku?

28 05 2011

Hendrik Kramer opent speciaal voor de lezers van Road to Düsseldorf zijn dagboeken, die hij schreef tijdens zijn verblijf in Düsseldorf. Vandaag de laatste aflevering.

Zaterdag 14 mei

Het is tijd om naar huis te gaan. Om tien uur moesten we het pension verlaten en togen we met onze koffers naar Düsseldorf HBF. In de ICE was het nog even zoeken naar onze gereserveerde plaatsen. Op een gegeven moment kwamen we vast te zitten en moesten we teruglopen. Ik kwam er achter dat we onze plaats al voorbij waren gelopen en toen we eenmaal lekker op onze gereserveerde plaatsen zaten spraken we nog wat over onze verwachtingen van vanavond.

Steef en ik zagen Azerbeidzjan als grote kanshebber, maar toch vermoedde ik vooral dat Engeland het goed zou doen en Steef zette zijn geld in op Frankrijk, waarvan ik altijd al het vermoeden had dat deze tegen zou kunnen vallen. We bespraken nog wat oud winnaars en we waren het er beide over eens dat Bosnië-Herzegovina tot de toplanden van het festival gerekend mocht worden. Op station Arnhem moesten we afscheid van elkaar nemen en zocht ik de trein op die me verder richting Urk vervoerde.

Natuurlijk was het ook gaaf geweest om bij de finale te zijn, maar ik vond het fijn om thuis  te kijken en om mijn familie weer te zien. De uitslag was verrassend, met leuke en minder leuke verrassingen. Mijn moeder ziet me liever niet naar Baku gaan. Nadat Azerbeidzjan had gewonnen zei ik zelf ook eerst: Ik sla een jaartje over. Maar het begint toch weer te kriebelen.

Het zou voor mij ook een uitdaging zijn om naar zo’n land te gaan. Als de kosten niet te hoog zijn en als de data uitkomen dan overweeg ik serieus om de stap te wagen! Tot zover hier mijn belevenissen in Düsseldorf. Ik hoop dat jullie het fijn vonden om te lezen en tot volgend jaar!

Acties

Information

One response

28 05 2011
karin

Het was weer leuk om ook jouw verhaal te lezen, Hendrik! Op naar Baku!

Geef een reactie

