Andermans cola

27 05 2011

Hendrik Kramer opent speciaal voor de lezers van Road to Düsseldorf zijn dagboeken, die hij schreef tijdens zijn verblijf in Düsseldorf. Vandaag aflevering 5.

Paparazzi Hendrik bij de TROS-boot in de Düsseldorfse haven.

Vrijdag 13 mei

Dit was voor mij een erg saaie dag. Anders dan in Noorwegen had ik het wel een beetje gezien hier en helaas kon ik de Euroclub ook niet in. Er stonden voor mij verder geen belangrijke of leuke dingen meer op het programma. Ik moest mezelf nog even een dagje kietelen voordat ik zaterdag naar huis kon.

Ik heb de dag doorgebracht in het internetcafé en om een uur of zes ben ik naar de Altstad gelopen. De sfeer daar was de hele week lang gezellig, zelfs op de Royal Crown waar Jan Dulles en zijn vrouw aan de champagne zaten. De drie ballonnen die boven de boot hangen moesten even opnieuw opgeblazen worden. Als ik dit schrijf voel ik me zo een paparrazzi. Dat idee had ik niet toen ik op de kade stond en foto’s en filmpjes stond te maken van het schip.

Rond een uur of 8 zat ik langs de waterkant, waar het inmiddels vrij druk was geworden. Om me heen zaten wat stelletjes en naast me zaten twee mannen. Ze lieten een halve literfles cola achter voor me. Ik had dorst dus dronk er van, maar ik was er toch wel vies van dus heb de rest laten staan. Daarna slenterde er een donkere jongen langs die ook een halve literfles cola achterliet. Dat is blijkbaar cultuur in Duitsland: flink cola inkopen en als het niet op komt, dan mag een ander het hebben.

Om half 10 vond ik het wel tijd om weer de kamer op te zoeken. Ik pakte mijn tas in en keek nog wat tv. Ik begroette Steef die nog even ging wandelen.

Acties

Information

Geef een reactie

