Simpele en handige hotelkamer

23 05 2011

Hendrik Kramer opent speciaal voor de lezers van Road to Düsseldorf zijn dagboeken, die hij schreef tijdens zijn verblijf in Düsseldorf. Vandaag aflevering 1.

Maandag 9 mei

Hier ben ik dan in Düsseldorf! De kamer die ik met Steef deel ziet er prima uit. Eenvoudig en schoon. Het pension waar we zitten stelt niet zoveel voor, er is bijvoorbeeld geen ontbijt of een gezamenlijke ruimte. De belangrijkste reden om hier te komen was dan ook de simpelheid, en de lage prijzen.

Het hostel wordt gerund door een groep oudere mannen. Na het laten zien van mijn identiteitskaart en het uitleggen dat Steef de kamer had geboekt kon ik mijn koffer de trappen opslepen. Toen ik me gesetteld had en even met mijn moeder had gebeld was het tijd om te kijken waar de Monkey’s club was, want daar hield OGAE zijn feesten. Ik had een routebeschrijving bij me dus er kon weinig mis gaan.

Onderweg werd ik lastig gevallen door een hoertje, maar gelukkig haakte die snel af Het was inderdaad niet moeilijk om de club te vinden. Maar als ik heel eerlijk ben; verder deze week ben ik er niet meer geweest. Ik ben van mezelf geen feestbeest en dit was natuurlijk ook maar een Euroclub B. Geen optredende artiesten bijvoorbeeld. OGAE-leden hadden dit jaar amper toegang tot de echte Euroclub en dus ben ik weinig uit geweest. Hopen dat het volgend jaar anders is.

Na mijn avondwandeling vroeg ik bij de receptie weer om de sleutel. Ze hebben namelijk een systeem dat als je weggaat, zij op de sleutel passen. Heel handig. Als je binnenkomt noem je het nummer van je kamer en neem je de sleutel in ontvangst. Voor tien euro borg kon je een afstandsbediening lenen voor de televisie op je kamer. Na het tv-kijken ging ik slapen.


Acties

Information

One response

25 05 2011
Adriaan

“Als je binnenkomt noem je het nummer van je kamer en neem je de sleutel in ontvangst.” dus als je wilt inbreken, noem je gewoon het verkeerde nummer?

Zoiets heb ik trouwens weleens meegemaakt in Kroatie dat ze me niet goed verstonden en mij de verkeerde sleutel wouden geven, vind daar niks handigs aan, vind het vooral onveilig…

“Onderweg werd ik lastig gevallen door een hoertje, maar gelukkig haakte die snel af Het was inderdaad niet moeilijk om de club te vinden. ” Wat is die monkeysclub dan precies? :p

Geef een reactie

