Literair bloggen over Düsseldorf

19 05 2011

Naast The Road to Eurovision schrijf ik ook voor de website ABC Yourself. Op deze website verschijnen meerdere keren per week korte verhalen van mij en vijf andere schrijvers in de dop. Deze week besteedde ik wat aandacht aan mijn tijd in Düsseldorf.

Bekijk deze blog op de website ABC Yourself!

Op de menukaart stond een enorme lijst pizza’s met elk twee prijzen achter de naam. Ik had geen zin, niet de concentratie om echt te kijken en vroeg de brede Italiaan achter de bar hoeveel een pizza Funghi moest kosten. “Six euro’s, sir.” Ik voelde aan de reisportemonnee die om mijn nek hing. Zoveel cash had ik niet bij me. “Then I’ll take the small one, please.” De Italiaan trok een brede grijns en zei: “That’s seven euro’s, sir!” Lachend draaide hij zich om naar de keuken.

In een vlaag van arrogantie overwoog ik demonstratief zijn zaak uit te lopen. Het was een gevoel dat ik herkende van vorig jaar, toen een ober tijdens het openingsfeest een dienblad champagneglazen over mijn nieuwe polo uitstortte. Ik foeterde de arme jongen uit alsof ik de ster van het feest was. Om nu niet in dezelfde houding te vervallen bleef ik staan, maar ik besloot wel dat ik hier niet meer terug zou komen.

Tegelijkertijd realiseerde ik me wat dat betekende. Ik was met deze kleine pizza Funghi aan mijn laatste avondmaaltijd van de komende twee weken bezig. De enige reden om hier naar binnen te gaan was immers de eigenaar van mijn hostel, die me verzekerde dat de best pizza place in town op de route naar de Euroclub lag. ‘Nou, vooruit dan’, dacht ik. ‘Daar kan ik nog wel vijf minuten voor vrijmaken.’

Veel speling had ik niet in mijn volgeboekte dagen. ’s Ochtends vroeg opstaan, ontbijten in het hostel, daarna naar het perscentrum. Van 09.00 tot 21.00 hard werken, daarna mijn laptop op de hostelkamer leggen en ’s avonds laat uitgaan. Net als in Oslo vorig jaar, ging ook nu in Düsseldorf de Songfestivalgekte voor alles. Slapen en eten komt ooit wel weer. In juni of zo.


Acties

Information

Geef een reactie

