Vroeg opstaan na de Russian party

12 05 2011

Donderdag 12 mei om 17.30. Achttiende liveverslag vanuit het perscentrum in Düsseldorf. Alexey Vorobjov knalt op zijn eigen Russian party en FunX vergeet Teddy Scholten.

Radiozender FunX interviewde mij vanmorgen over de halve finale van dinsdag en de kansen van de 3J’s. In het introotje lieten ze fragmenten horen van ‘de drie Nederlandse songfestivalwinnaars’, waarop ik me toch wel genoodzaakt voelde om aan te stippen dat ze Teddy Scholten vergaten. Even daarvoor had Giel Beelen ons weer wakker gebeld voor een vooruitblik op vanavond. Hij leek positief verrast bij het horen van Zdob si Zdub.

Met zijn telefoontje kwam er een einde aan alweer een veel te korte nacht. Vorige week heb ik mezelf redelijk op de been gehouden maar inmiddels kraakt het overal. Dinsdagavond was het 05.00 voor we sliepen en gisteravond kon ik het Russische feest niet aan me voorbij laten gaan. Alhoewel… Het had weinig gescheeld of ik was niet eens binnen gekomen. Er waren zoveel mensen binnen dat de uitsmijters alleen nog artiesten binnen lieten. Dat ik een persaccreditatie én een uitnodiging had, deed er ineens niet meer toe.

Wat doet een journalist als hij verder niets meer heeft om op terug te vallen? Zijn netwerk aanboren! Aan de goede kant van het hek stonden mijn Russische vrienden. Ze zagen mij daar staan samen met een van mijn Russische collega’s en riepen de delegatieleidster erbij. Met een streng knikje gebood die de kleerkasten om ons alsnog binnen te laten. Het feest kon beginnen!

Eerder vorige week had ik al kort even gesproken met Paradise Oskar, maar nu raakte ik voor het eerst echt met een artiest in gesprek. Dat kwam opnieuw door Yaron, die een foto wilde met de Franse zanger Amaury Vassili. We spraken onder andere over het feit dat hij bij elk feest aanwezig is. Kost hem dat niet zijn stem? “Nee, want ik zeg vrij weinig en treed ook niet op. Ik laat alleen mijn gezicht zien”, knipoogde de operaster in de dop.

Één van zijn concurrenten ging wel helemaal los op zijn eigen feest. Alexey Vorobjov greep de Russian party aan om te laten zien dat hij echt een internationale ster kan worden. Zijn covers van bekende urban/dance nummers bracht hij leuk en enthousiast. Op zijn Engels is nog wel wat aan te merken. Bovendien is het een sympathieke, ietwat verlegen jongen; ook niet echt een handige eigenschap als je carrière wilt maken.

Vanmiddag maakten Hendrik en ik een tour door de Altstadt van Düsseldorf. Lekker even langs de haven gelopen en foto’s gemaakt, even rustig aan voor de drukke avond die eraan komt. Daarna een interviewtje met Radio Gelderland en een televisieinterview met twee Tilburgse studenten. Momenteel zit ik weer in het perscentrum en om 19.00 gaan we naar binnen. Laat ons er het beste van hopen!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

5 responses

12 05 2011
12 05 2011
12 05 2011
Luuk

Hij zag er dinsdagavond niet verlegen uit. Hij bleef maar schreeuwen! En wat een gladde is hij!

12 05 2011
Maarten

Sorry Tim je hebt de verkeerde.

12 05 2011
Tim

Raar. Toen ik de tweede link checkte kwam hij wel bij het geluidsfragment van Steef terecht. Weet dus niet hoe het kan. Maar nu alle ogen gericht op de tv!

Geef een reactie

