Caken by a stranger

8 05 2011

Zondag 8 mei om 11.00. Twaalfde liveverslag vanuit het perscentrum in Düsseldorf. Lena bakt cake en Steef regelt een uitnodiging voor het openingsfeest.

Nadat ik gisteren mijn artikel had geschreven glipte ik nog even naar binnen om te zien of Lena’s persconferenties nog net zo hilarisch zijn als vorig jaar. Ze zijn in ieder geval nog minstens zo verrassend. Vorig jaar kwam ze met een Boyzonecover over haar accent, dit jaar had ze appeltaart voor ons gebakken. Wat zeggen we dan? Dankjewel Lena!

Daarna moest ik écht weg om de entree van de kandidaten in de Tonhalle bij te wonen. Het zat ongeveer zo: tussen 19.30 en 21.30 kwamen de kandidaten één voor één over de rode loper. Om ook bij die rode loper te mogen om foto’s te maken, had je een uitnodiging nodig; die had ik gekregen van Sietse. Om vervolgens na 21.30 ook naar binnen te mogen had je een extra uitnodiging nodig. Bijna niemand had die, ik evenmin.

Na een sprintje om op tijd te zijn voor de entree van Rusland konden we rustig toezien hoe de rest over de rode loper ging. Een fotoverslag daarvan volgt later, mijn camera ligt momenteel in de oplader. Om 21.30 leek het voor mij tijd om naar huis te gaan, maar hier kwam mijn netwerk eindelijk van pas. De Russische dames hadden een uitnodiging over! Ik kon alsnog naar binnen om te zien hoe onder andere Kati Wolf, Nina uit Servië en Poli Genova niet van de dansvloer af te rammen waren.

Ik weet niet wat het is met dit soort feestjes. Ik lijk wel een onweerstaanbare uitstraling te hebben. Een soort van aantrekkingskracht op… champagne. Vorig jaar een volledige tree over mijn polo, dit jaar bleef het bij een glas over mijn jack. Vooruit dan maar.

Vandaag doe ik het rustig aan. Ik ga kijken of ik weer wat van de Big 5 kan meepakken, en of ik wat van Düsseldorf kan zien. Morgen wordt een regeldag. ’s Ochtends verhuizen van hotel, de kaarten voor de halve finales oppikken en ’s middags op en neer naar huis. Hendrik komt ’s avonds aan en dinsdagochtend ben ik weer terug om jullie van minuut tot minuut op de hoogte te houden. Maar wees niet bevreesd. Ook voor de maandag staan een aantal boeiende artikelen gepland!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

Geef een reactie

