Georgians know how to party

6 05 2011

Vrijdag 6 mei 2011. Achtste liveverslag vanuit het perscentrum in Düsseldorf.

Niets van de verhalen was overdreven. Georgiërs kunnen feesten geven! Gisteravond had ik voor het eerst het idee dat ik weer echt in de Euroclub was zoals vorig jaar. Niet dat ik nou zo heel laat ben gebleven; rond een uur of half twee ging ik met de meute weer naar buiten. Maar het was in ieder geval ontzettend gezellig.

Wat sowieso helpt is dat ik mijn eigen clubje mensen heb gevonden om mee op te trekken; een soort van gemengd Sovjetgroepje (laat het hen niet horen) van Russen, Wit Russen en Oekraïners. Dat maakt dat je er op dit soort avonden een stuk minder verloren bij loopt.

Het Georgische feest begon met de uitvoering van een aantal traditionele Georgische muziek- en dansstukken. Daarna nam één van de Georgische bandleden de draaitafel over en wow, die gast kon draaien! Ondertussen waren er ook al veel artiesten uit andere landen op het feest. Één van de Oekraïense jongens is enorm fan van Stella Mwangi, maar durfde haar niet om een foto te vragen.

Dat vonden mijn Russische vriendinnen en ik maar onzin. Na een hele tijd moet inpraten konden we hem overhalen, maar uiteindelijk moest ik toch op Stella afstappen om het voor elkaar te krijgen. Dat had hij zelf nooit gedaan. Sowieso zijn er een boel foto’s gemaakt, ook van onszelf. Eentje vind je hieronder.

De jongen naast mij staat nu ook op de foto met Stella Mwangi

Na het feest toch maar weer bijtijds naar bed. Vanmorgen was ik te moe/lui om het eerste stuk naar de metrobaan te lopen en dus nam ik een bus, waardoor ik op een groep uitzinnige schoolkinderen stuitte. Zij gaan volgende week in de shows zingen en moesten vandaag repeteren. Toen ze erachter kwamen wat ik deed werd ik bestormd met vragen, met name over Lena. En hoe is dat nou, schrijven over zulke grote mensen?

Vandaag is het tijd voor de tweede repetitie van Nederland. Ik ben benieuwd of er iets is veranderd in de belichting en uitvoering. Uiteraard zal ik daar ook op de persconferentie op ingaan. Als er nog meer mensen zijn met vragen buiten die al gesteld zijn, spui ze dan vooral. Voor nu wens ik jullie een fijne dag!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

2 responses

6 05 2011
Tim

Hey Steef,

Zie dat je weer een overvolle agenda hebt!
Ben blij dat je weer present bent om ons continu up-to-date te houden.

Ik wilde daarnaast nog even zeggen dat ik het beloofde stukje voor dit blog naar je CHE-mail heb gestuurd. Vond het erg leuk om te doen!

Groetjes,

Tim

6 05 2011
Jacob

Naar de Euroclub wil ik toch ook eens naartoe hoor… dat zou mij het leukste lijken aan zo’n weekje op het songfestival 🙂

Foto’s vind ik ook altijd wel tof om te zien.. die mag je van mij veel posten!

Zou het trouwens kunnen dat die man op de foto (2de van links) een Belg is? Hij lijkt in ieder geval op iemand die ik wel eens zag bij eurosong-feestjes vroeger in Leuven…

Geef een reactie

