Bulgarije op de vroege morgen

4 05 2011

Woensdag 4 mei 2011 om 13.00. Vierde liveverslag vanuit het perscentrum in Düsseldorf.

De repetitie van Slovenië zojuist was zonder enige twijfel de dagwinnaar tot nu toe. Alles lijkt wel te kloppen: de zang is sterk, het lied een krachtige ballade zonder clichees, en ook de regie is nu al dik in orde. De juiste shotkeuzes brengen Maja nog beter in beeld dan anders al het geval was. Slovenië maakt gebruik van een speciale belichting die op televisie zijn effect verliest, maar het optreden is zonder dat ruimschoots sterk genoeg voor de finale.

Eerder op de dag kon ook Bulgarije terugkijken op een goede repetitie. Het arrangement is wat aangepast, de gitaren klinken scherper. Zangeres Poli Genova was vroeg opgestaan en voerde haar actieve act volledig uit. De cameraman had moeite haar over de hele catwalk te volgen- een catwalk waarvan ik me gisteren nog niet eens had gerealiseerd dat die er was.

De ochtend is verder nog redelijk rustig en dat doet me goed na een kortere nacht dan gepland. Gisteravond nam ik even een kijkje in de Euroclub, maar daar was het gezellig genoeg om wat langer te blijven dansen. Stella Mwangi uit Noorwegen en Paradise Oskar uit Finland kwamen nog even langs, maar toen zij rond een uur of 1 vertrokken, vond ik het ook tijd om naar bed te gaan. Er is nog genoeg tijd om mijn nachtrust later deze week nog op te offeren.

De persconferenties laat ik dus nog even aan me voorbij gaan tot Slovenië zodadelijk begint. Wel heb ik de Macedonische repetitie gevolgd. Ondanks een strakke choreografie kan ik me niet voorstellen dat dat land de finale haalt. De eenheid met de zanger is heel ver te zoeken. Ook voor Dana International is het geen zekerheid, ook al is haar act minder stijf dan tijdens de Israelische nationale finale.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

4 responses

4 05 2011
Sander

Is dat Poli Genova of Maja op de foto?

4 05 2011
eurovisie

Op de foto zie je onze hyperactieve Poli over de catwalk rennen.

4 05 2011
Maarten

Leuke verhalen Steef. Ik hoop dat je veel plezier hebt daar.

Misschien wel een vraag voor de 3j’s.

Waarom loopt alleen Jaap over het podium en de rest niet, want dit is toch vreemd als in eens iemand gaat lopen terwijl de andere twee blijven staan. Dan is het toch beter dat ze alle 3 wat doen of alle drie maar blijven staan.

4 05 2011
Adriaan

Sander, is er soms geen Hans Anders bij jou in de buurt? 😛

Inderdaad leuke verhalen, heerlijk om alles te volgen zo 🙂

Bulgarije kan denk ik weleens gaan verrassen, nu ik de repetitiebeelden heb gezien…

En wat had Dana om tijdens haar repetitie, ze laat zich toch niet opblazen?

Geef een reactie

