Typen met negen vingers

3 05 2011

Dinsdag 3 mei 2011 om 09.15. Eerste liveverslag vanuit het perscentrum in Düsseldorf.

Eindelijk geland! Mijn bedoeling was natuurlijk om jullie gisteravond al een eerste update te geven van hoe het er hier allemaal aan toe gaat. Dat lukte niet, mede door flinke vertragingen waardoor ik om 21.02 bij het accreditatiecentrum aankwam. Twee minuten te laat….

Wie dacht dat Düsseldorf kleinschaliger zou worden dan Oslo komt bedrogen uit. Alles is hier juist enorm! Vandaar dat ik direct verdwaalde en pas om 23.00 terugkeerde bij mijn hotel. Daar is gelukkig niets mis mee. De kamer is klein en eenvoudig, er past net een bed, een tafeltje en mijn koffer in. Precies zoals ik het wilde. De gedeelde badkamer is luxe en als je bijtijds opstaat zoals ik, heb je het rijk er alsnog alleen.

Ontbijt gaat wel op z’n Duits. Het is zoeken naar het minst spierwitte brood en om melk of fruit hoef je al helemaal niet te komen. Gelukkig zijn de appels in het perscentrum gratis. Het belangrijkste nadeel aan mijn hotel is echter de voordeur. Echt zo’n zwaar metalen bakbeest die je met je slaperige hoofd om bijna middernacht niet te lang vast moet houden… Mijn rechterwijsvinger is momenteel dus even dik, blauw en buiten gebruik. Had ik nou ooit maar met tien vingers leren typen!

Vanmorgen opnieuw de reis naar het perscentrum gemaakt. De accreditatie heb ik binnen, al liep ik er wel direct de verkeerde deur mee in. Vergeleken bij de enorme beveiligingspoorten zijn de wegwijzers opvallend klein. Toch heb ik het perscentrum inmiddels gevonden en zit ik nu op een lege werkplaats met mijn eigen laptopje te werken aan dit eerste verslag.

Later vandaag gaan onder andere de 3J’s op voor hun eerste repetitie. Nu wil ik nog even kort de aandacht vestigen op mijn eerste mediamoment van 2011. RPL FM interviewde mij over mijn werkzaamheden tijdens het Songfestival. Luister het vooral terug via deze link:

http://www.rplfm.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=141&Itemid=68%3Flimit_start%3D0&pid=10956

Groeten en tot later vandaag.

Steef van Gorkum

Acties

Information

2 responses

3 05 2011
Sander

Leuk fragment! Leuk dat je ook verslag doet voor 3FM! Een beetje landelijke bekendheid. Goede ontwikkeling ook dat 3FM aandacht besteed aan het Songfestival. Succes in Dusseldorf!!

4 05 2011
Jacob

Tof interview inderdaad!

De kleuren van de kamer zijn fel, maar wel vrolijk 🙂

Geef een reactie

