Voorbereiden op de grote reis

28 03 2011

Het kriebelt! En dan doel ik niet alleen op de lente, maar vooral ook op de Songfestivalkriebels die zich vijf weken voor mijn vertrek beginnen te roeren. Tegelijkertijd is het ook een stressvolle tijd. Er moet nog van alles gebeuren. Speciaal voor jullie, maar ook voor mijn eigen geruststelling, een overzicht van wat er allemaal al wél is geregeld.


Het plan ziet er globaal als volgt uit: maandag 2 mei, vlak na de officiële opening, reis ik af naar Düsseldorf. De eerste avond is er tijd om te settelen, mijn spullen in het hostel te dumpen en te wennen aan de omgeving. Vanaf dinsdag ben ik dan in het perscentrum te vinden voor dagelijks verslag van repetities, persconferenties en alles wat er buiten de ogen van de doorsnee fans gebeurt.

In het begin van de tweede week komt Hendrik per trein aan. Ik verhuis dan ook van hotel, gelukkig voor de eerste en laatste keer. Vorig jaar kostte de tussentijdse verhuizing halverwege week 2 een hoop tijd en energie die ik veel nuttiger kan besteden. Als we het nieuwe hotel gevonden hebben en de spullen liggen weer veilig, gaat het werk uiteraard door. De halve finales komen eraan!

Tijdens de shows van dinsdag en donderdag hebben we betere plaatsen dan vorig jaar. Dit omdat we nu allebei lid zijn van OGAE, en via hen de kaarten hebben besteld. Het kostte nog de nodige moeite om alleen kaarten voor de halve finales te bestellen (en dus niet voor de finale), maar uiteindelijk is het ons gelukt. Vrijdag is er nog tijd voor generale repetities, zaterdag vertrekken we ’s middags terug naar huis. In tegenstelling tot vorig jaar kijken we daar de finale, voor de buis.

En hoe staat het er dan voor? De kaarten van OGAE zijn besteld en betaald, het boeken van de ho(s)tels is in ieder geval achter de rug. Düsseldorf was al vrij snel volgeboekt, en om te voorkomen dat we in een onbetaalbaar vijf-sterren-verblijf terecht zouden komen moest er flink gezocht worden. Gelukkig heb ik ook een erg actief meedenkende moeder 😉

Treinreizen naar Düsseldorf zijn spotgoedkoop, als je ze maar tijdig boekt. Daar kwam Hendrik achter en dus is ook dat inmiddels geregeld. En het belangrijkste: mijn accreditatieverzoek is goedgekeurd! Dat betekent dat ik ook dit jaar weer met die stoere pas om mijn schouders mag lopen; een magisch gevoel zo ik me herinner. Naast deze website schrijf ik dit jaar ook opnieuw voor www.eurovision.tv Als er zich kansen voordoen om ook in andere media te publiceren, wil ik die zeker nog aanpakken.

Al met al sta ik er beter voor dan vorig jaar. Toen moesten veel zaken op het laatste moment nog geregeld worden. Het feit dat ik naar Düsseldorf niet hoef te vliegen, scheelt al een hoop. Toch zijn er nog een aantal dingen die op het lijstje staan. Zo wil ik nog een nieuwe laptop aanschaffen, omdat ik die dit jaar niet meer van mijn stageadres geleverd krijg.

Misschien duurt het nog even voordat ook bij jullie de kriebels komen, maar in mijn hoofd spookt het al flink. Ik heb er ongelooflijk veel zin in. Hopelijk kan ik met de ervaring van vorig jaar jullie dit jaar nog beter op de hoogte houden van alles wat er op het Songfestival staat te gebeuren.

Steef van Gorkum

Acties

Information

5 responses

28 03 2011
Maikel

Leuke blog 😀
Hier kriebelt het ook al flink hoor.. Wij vertrekken 12 mei s’morgens en blijven tot zondag in Düsseldorf, zodat we de 2e semi en de finale in de arena mee kunnen maken! Mijn eerste Eurovisie waar ik live bij ben, dus spannend! maar ontzettend gaaf!

28 03 2011
Hendrik

Ik heb er ook weer ontzettend veel zin in 😀 Het begint hier ook al aardig te kriebelen. Wat gaat de tijd toch snel eigenlijk. Ik zie mezelf zo nog in Oslo struinen 😉

30 03 2011
Jacob

Hey mannen, ik kijk ook alweer uit naar jullie avonturen 🙂

De legendarische foto aan het ontbijt, de foto’s van Steef met alle deelnemers, de verhalen uit de Euroclub, de belevenissen van Hendrik… Ik herinner het mij nog allemaal van vorig jaar 😛

31 03 2011
Adriaan

Ja leuk was dat, zo ben je er zelf ook een beetje bij zonder er bij te zijn 🙂

Maar goed als dit ten kosten zou gaan van andere kostbare tijd, dan vooral niet doen, dan horen we het achter af wel 😉

11 04 2011
Brabo No.1

Hallo iedereen,

ik ben vandaag bij toeval weer eens op de blog van jullie aanbeland. Bij mij was deze eigenlijk helemaal in de vergetelheid geraakt, maar ik vind jullie berichten erg interessant en daarom vind ik het leuk om hier weer terug te zijn. Ik zal de blog in de aankomende maand goed in de gaten houden.

Overigens heb ik zelf op dit moment nog erg weinig favorieten onder alle inzendingen voor het Eurovisie Songfestival. De inzendingen die ik wel goed vind, zijn: Verenigd Koninkrijk (I can), Spanje (Que me quiten lo bailao), Slovenië (No one), Denemarken (New tomorrow) en Bosnië-Herzegovina (Love in rewind). Vooral Bosnië-Herzegovina maakt in dit jaar veel kans op het krijgen van mijn stem. De meest waardeloze inzending van dit jaar vind ik -sorry, sorry- België.

Groeten,
Brabo

Geef een reactie

