Alleen Etienne sneuvelt in Belgische semi

3 02 2011

De halve finale in België is voor Road to Düsseldorf zeer succesvol verlopen. Maar liefst vijf van de zes door jullie gekozen songs stootten door naar de finale. Alleen Etienne Deleyre haalde het niet. De finale vindt plaats op 12 februari.

Ook ‘Addiction’ van Gautier Reyz haalde de finale in België

De halve finale werd uitgezonden door de Waalse radiozender Vivacité. De 30 songs die eraan deelnamen hadden in een eerder stadium het benodigde bedrag van 20.000 euro behaald. Zes artiesten deden dat met enige steun van deze website. Tussen de veertien finalisten die gaan strijden om een ticket naar Düsseldorf zitten dus nog altijd Nelza, Gautier Reyz, J Cool, Alexandre Deschamps en Thays ’n Bau. De winnaar van de herkansingsronde, Etienne Deleyre, werd uitgeschakeld.

Alle vijf de artiesten hebben inmiddels hun dankbetuigingen aan redactie en lezers gestuurd. Met name de dames van Nelza waren uitzinnig van vreugde en hopen ook tijdens de finale weer op jullie steun. Onze verwachting is dat er dan vooral concurrentie komt van Steve Linden, Witloof Bay en Chloe.

Steef van Gorkum

Beluister alle finalisten nog eens door te klikken op deze link. En laat ons na afloop weten wie jij het ticket naar Düsseldorf gunt!

Acties

Information

4 responses

8 02 2011
James

Witloof Bay bij de favorieten?? Ik hoop echt dat ons Belgenlandje daarvan bespaard blijft!

Persoonlijk zie ik Sarina het liefst richting Dusseldorf afzakken.

11 02 2011
Maarten

Ik hoorde van iemand uit Belgie dat de nummers niet echt goed zijn en dat hij maar 1 nummer leuk vond. Ik hoop dat hij ongelijk heeft.

15 02 2011
Adriaan

Helaas James toch witlof, maar op zich vind ik het nu wel aardig klinken, ik denk dat Belgie kansrijker is dan Nederland om de finale te halen…

19 02 2011
Jacob

Ik heb net even de nummer 2 beluisterd ook: “Sarina – Rien en apparence”.. en die had het misschien toch beter kunnen worden 🙂

Het allerbeste dat ik van België dit jaar gehoord heb, was toch Abracadabra :P. Zou ik dat liedje nog ergens kunnen terugvinden?

Geef een reactie

