The best audience ever

6 06 2010

Hendrik Kramer opent speciaal voor de lezers van Road to Oslo zijn dagboeken, die hij schreef tijdens zijn verblijf in Oslo. Vandaag aflevering 5: Donderdag 27 mei

De dag van de tweede halve finale. Ik vertelde jullie al dat dit een veel gezelligere halve finale was. Overdag ben ik de stad in geweest om de tijd een beetje te doden en om kwart over zeven zat ik al weer in de zaal te wachten op de show van 9 uur. Het voorprogramma begon al om kwart over 8 met de introductie van Anna Lindmo die het publiek moest opwaren: “I want you to be the best audience in the history of the Eurovision Song Contest ever!!’’

Ze vroeg daarna aan iemand uit het publiek of hij vanuit de greenroom het podium kon oplopen. Het publiek moest dan voor hem klappen en juichen. Daarna zong een Scandinavische entertainmentgroep een medley van Eurovisieklassiekers. Dit voorprogramma was bij elke liveshow hetzelfde, zodat ik de volgorde op het laatst uit mijn hoofd kende. 

Anna waarschuwde de mensen voor het podium nog om niet te gaan staan tijdens de show aangezien er een zeer zware camera boven hun hoofd zweefde. Op het eind kregen we nog een Abba-medley met als afsluiter The winner takes it all. Op onze stoel lag een glowstick die we moesten gebruiken tijdens het optreden van Anna Bergendahl uit Zweden. Tijdens haar optreden dacht ik dat ze vast door zou gaan. De sfeer in de zaal was fantastisch, echt heel bijzonder! Het kwam blijkbaar niet over op de mensen thuis.

Steef moedigde in zijn Kroatie t-shirt Hrvatska aan. De teleurstelling was groot bij hem toen Kroatie niet doorging, maar de opluchting minstens zo groot dat Nederland er niet bij zat. Na een aantal zeer drukke dagen zat het meeste werk voor hem er nu op. Ik liet de afterparty aan me voorbij gaan en vertrok naar het hotel, voor de laatste nacht aldaar.

Zweden maakte in de zaal veel sfeer, maar haalde de finale niet

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

Geef een reactie

