Bureaucratie ten top

4 06 2010

Hendrik Kramer opent speciaal voor de lezers van Road to Oslo zijn dagboeken, die hij schreef tijdens zijn verblijf in Oslo. Vandaag aflevering 3: Dinsdag 25 mei

De dag van de eerste halve finale van het Eurovisie songfestival 2010. Om kwart voor zeven was ik door alle controles heen, maar ik werd gebeld dat ik terug moest lopen naar de main entrance. Daar stond Barry om me eindelijk mijn pas te overhandigen. Ik was maar wat blij met mijn OGAE pas die toegang geeft tot onder andere de Euroclub.

Ik was dus blij met mijn pas en liep weer met mijn ticket naar de ingang. Maar nee, dat ging niet want ik was al binnen geweest en ik mocht uiteraard niet weer naar binnen. Heel vaag allemaal en ik raakte al in paniek. Zou ik door deze bureaucratische regel nu de eerste halve finale van het Eurovisie moeten missen? Nota bene mijn eerste liveshow ever!

Nee, gelukkig ik moest even naar de ticketoffice om mijn verhaal te doen en daarna kon ik weer binnen komen. Een heel gedoe allemaal, maar daardoor was ik extra gelukkig toen ik voor het eerst die immense zaal binnen liep! De zaal was niet helemaal gevuld. Dat was jammer, maar deze halve finale stond ook bekend als de minste van de twee. Tel daarbij op wat Steef tegen me zei: de halve finale van donderdag is beter te combineren met de finale; een weekendje Eurovisie.

In deze halve finale ook de landen met traditioneel fanatieke supportersgroepen: Ierland, Nederland, Israel, Armenie en buurlanden Denemarken en Zweden. De eerste halve finale was top om mee te maken, maar een volle zaal is natuurlijk veel leuker. De liedjes waren leuk en de uitslag zeer spannend. Twee nare verrassingen in de finale, Wit-Rusland en Rusland ten koste van Slowakije en Finland in onze ogen. Ontlading en gejuich toen België uit de envelop verscheen en verder alle favorieten door.

Na de finale wilde ik natuurlijk wel de Euroclub in voor de afterparty! Het begon gezellig met Nederlandse hits en wat geplaatste finalisten, maar daarna ging het mis. Er kwam opeens een vage band die rock-and-roll liedjes speelde. Je zag echt dat de hele zaal (allemaal Eurovisie-fans!) dit niet pikten en niet mee dansten op deze herrie. Steef en ik besloten toen maar naar ons bedje te gaan. We bestelden een taxi en die leverde ons af. Onderweg hebben we nog wat nagepraat over deze halve finale, en Forumvisieherinneringen opgehaald.

Tijdens de eerste halve finale ontmoette ik Steef weer

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

2 responses

5 06 2010
Adriaan

oowh die forumvisieherinnering ophalen, dat is wel interessant 😉

Steef dus wel een keer vroeg naar bed?

Heeft hij nou ook Kroatische kleding aan in de 1e semi of lijkt dat maar zo?

“Nota bene mijn liveshow ever!” hoe bedoel je dit precies? Maar wel mooi dat je er toch bij kon zijn, het zou toch wat geweest zijn…

5 06 2010
eurovisie

Ja, dit was mijn balansdag. Lag er zowaar om 02.00 in!

Geef een reactie

