Op de foto met…

3 06 2010

Het afgelopen Eurovisie Songfestival was er een vol nieuwe en unieke ervaringen. In de komende periode is het daarom tijd om terug te blikken op al die dingen die ik heb meegemaakt. Het eerste vreemde fenomeen: de bereikbaarheid van de artiesten!

Er onderscheidden zich duidelijk twee manieren van omgang met fans en journalisten. Een aantal artiesten, zoals de Fransman Jessy Matador en de eerder ruim besproken Jon Lilygreen, storten zich tussen het feestgedruis. Ze voelen zich niet beter omdat ze artiest zijn, en zijn aanspreekbaar voor iedereen. Anderen zoals bijvoorbeeld Eva Rivas, kiezen voor meer afstand. ‘Tuurlijk mag jij met mij op de foto, ik als grote artiest zal speciaal voor jou wat van mijn kostbare tijd opofferen…’

Hiernaast dus de foto die ik nam op het beruchtte openingsfeestje, vlak nadat mijn shirt onder de champagne was komen te zitten. I wonder if it shows… Jessy was overigens wel een geval apart. Zoals Lilygreen kon drinken, zo kon hij dansen. De hele avond door in de Euroclub tussen de rest van de mensen, vol aanwezig op de dansvloer. Al moet gezegd worden dat zijn vertrektijd vaak net wat gezonder was dan de mijne…

Na de Israelische persconferentie, op de foto met Harel

Als internationale delegatie hoor je eigenlijk net nergens bij. Zeker niet als je Nederlander bent, maar niet achter het Nederlandse lied staat. De afgelopen weken werd ik dus met alle liefde opgenomen in de Israelische delegatie. Dat had zo zijn voordelen; ik kon gratis mee met een voor Denen en Israeliers bedoelde busreis. ‘We hebben je genaturaliseerd’, stelde Yaron na afloop nuchter. Uiteraard moest ik dus ook met de Israelische zanger op de foto.

De busreis rondom Oslo was boeiend & vermoeiend

Op veel verzoek dan bij deze: een foto van mij met Yaron. Er zijn er natuurlijk genoeg, omdat ik twee weken lang veel met hem heb opgetrokken. Maar omdat Eurovisienieuws in mijn ogen voor ging, had ik tot op heden alleen nog maar een foto van zijn vlag op deze site staan. Ik ben achteraf erg blij met de vele contacten die ik in Oslo heb opgedaan, en Yaron heb ik waarschijnlijk wel het beste leren kennen.

Deze foto is trouwens ook gemaakt tijdens de bustocht op maandagochtend. Een vermoeiend tochtje, zeker omdat ik het weekend op en neer naar Nederland gereisd was (wat ook energie kostte). Ik sta dan misschien nog niet als zombie op deze foto, maar wat scheelt het?

Tijdens de bustocht kwamen we trouwens ook nog artiesten tegen. De Deense zanger bijvoorbeeld, was zeer toegankelijk. We hebben een tijd met hem staan praten, tot we in de gaten kregen dat er nóg een artiest in de buurt was met wie iedereen op de foto wilde…

En tot slot: ik op de foto met Josh Dubovie!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

6 responses

3 06 2010
Joëlle

Zo leuk die foto van jou en Harel! (hij is zeker knap haha)

3 06 2010
Pim

Ja, hij wel 😉

Nee sorry dat is flauw 😛 Ik vind het leuke foto’s! Zeker ook dat we nu weten wie die Yaron eigenlijk is. Kijk ook wer uit naar Hendriks ‘files’ vanavond.

Groetjes!

3 06 2010
Tim

Leuke foto’s Steef! Vooral die van jou en Harel is erg mooi.
Ben je trouwens naast Harel, Jessy, Kristina en Eva nog met andere kandidaten op de foto geweest?

3 06 2010
eurovisie

Anna Bergendahl onder andere! En de zanger van Estland, MaNga natuurlijk (zie eerdere berichten op deze blog) en Tom Dice! Misschien vergeet ik er nu zelfs nog, het was niet altijd moeilijk maar wel altijd leuk en gezellig!

Ahja Alyosha uit Oekraine ook, in de Euroclub was dat 🙂

4 06 2010
Tim

Ja van MaNga wist ik het, die foto was niet te missen! 😉
Maar leuk dat je ook met Tom Dice en Anna op de foto bent geweest.
Zie je kans om deze ook keer op dit blog te zetten?

5 06 2010
Adriaan

Die met Harel is idd erg mooi, je zou er bijna wat van denken 😉 (lijkt het nou maar zo of is Harel maar een klein mannetje?) de overige foto’s zijn ook leuk, maar Josh is toch ook weer niet zo lelijk?

Geef een reactie

