Een stapelbed zonder trap

2 06 2010

Hendrik Kramer opent speciaal voor de lezers van Road to Oslo zijn dagboeken, die hij schreef tijdens zijn verblijf in Oslo. Vandaag aflevering 1: Zondag 23 mei

Door Hendrik Kramer

05.00 Opstaan! Om half 6 in de auto richting Bodegraven om daar Steef en zijn moeder op te halen en dan naar Schiphol. Steef is speciaal voor mij teruggekomen uit Oslo om mij op te halen, waarvoor ik hem nogmaals hartelijk dank. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in het stuk van Steef op deze website zaten er onverwachte overstappen in onze reis, maar gelukkig om een uur of 5 kwamen we bij ons hotel aan. Het heet een jeugdherberg, maar ik zag weinig jongeren. Het doet er niet toe, we zaten daar vijf nachten spotgoedkoop en we hadden een bedje, tv en een dak boven ons hoofd.

We sliepen in een stapelbed; ik sliep boven. Jullie willen niet weten wat voor manoeuvres ik heb uitgehaald om daar op te komen. Omdat het onderste bed tweepersoons was, kon je de ladder om boven te komen nergens neerzetten. Met wat vreemde bewegingen en zelfs een blauwe plek op mijn buik kon ik over het plankje heen komen en lag ik op mijn bed. En als ik dan lag, ging ik er ook niet meer af, want eraf gaan was ook een drama. Nu moeten jullie weten dat ik geen atleet ben en een salto maken ging ook niet daarvoor was het plafond te laag.

Steef vertrok gelijk naar het perscentrum en we spraken af om 19.00 op Oslo centraal. Maar we liepen elkaar mis omdat Oslo Sentralstasjon niet op het bordje van de bus stond en ik bij Lysaker heb staan wachten. We zaten op elkaars telefoontje te wachten, de grap was dat we allebei dachten dat we elkaars telefoonnummer hadden wat dus niet zo was. Gelukkig hebben we elkaar diezelfde nacht nog gesproken en het probleem opgelost. Althans, dat dacht ik…

Het stapelbed was bijna onbereikbaar, omdat de trap nergens kon staan

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

5 responses

2 06 2010
Maarten

als de familie huuukman ter sprake was gekomen was steef erdoorheen gezakt

2 06 2010
Adriaan

O Hendrik gaat met climaxen werken, dat is wel leuk een soap.

Hoe gaat dit aflopen, is het opgelost of niet?

2 06 2010
Brabo no.1

Net zoals dat bovenste bed dus…. een cliffhanger.

2 06 2010
Jacob

Haha, spannend verhaal ja!
Ik begin stilaan die legendarische foto van jou aan de ontbijttafel te begrijpen 🙂
Je hebt toen op de grond geslapen ofzo? 😀

2 06 2010
Hendrik

Ik ben wel op het bed gekomen, zoals je kan lezen, maar met wat vreemde manouvres!

Geef een reactie

