Dubbelblog: Hendrik en Steef over Semi 1

26 05 2010

Woensdag 26 mei om 13.30; elfde live verslag vanuit de EBU werkplekken in Oslo.

Gisteravond vond de eerste echte liveshow plaats, en dus was de redactie van Road to Oslo ook aanwezig in de zaal. Hendrik en Steef bloggen samen over de show, de uitslag en de afterparty.

Redactieleden Steef en Hendrik zitten klaar voor de eerste halve finale

Over de show

Hendrik: “Het was nogal een gedoe, van te voren. Eerst was ik vroeg de zaal in gegaan om de drukte voor te zijn. Daarna werd ik gebeld dat ik naar buiten moest komen omdat iemand eindelijk mijn OGAE lidmaatschapskaart kwam brengen. Erg fijn natuurlijk, zeker omdat ik nu ook de Euroclub in kan. Probleem was alleen dat ik daarna niet meer naar binnen kon!”

Steef: “Tot kort van te voren was ik nog druk aan het schrijven in het perscentrum. Uiteindelijk samen met Yaron naar binnen gelopen, druk discussierend over mijn favoriet Slowakije en de zijne, Finland. Allebei nog onwetend dat dat nu juist de twee negatieve verrassingen zouden worden. Ik was bij de beveiliging nog bijna mijn lenzenvloeistof kwijtgeraakt. Gelukkig begreep de mevrouw dat het geen explosieven waren.”

Hendrik: “De show was echt prima georganiseerd! Leuke acts vooraf om de sfeer erin te krijgen. De zaal was niet vol maar sfeer was er zeker. De semi was niet eens zo sterk, maar ik heb het toch prima naar m’n zin gehad.”

Over de uitslag

Steef: “Tijdens de show raakte ik steeds overtuigder van mijn lijstje van 10, met name mijn eerste 8. Maar toen kwamen er een aantal verrassingen doorheen. Rusland, Belarus, Portugal… Ik begon sterk te vrezen voor Tom Dice en hijzelf kneep hem ook volgens mij! Uiteindelijk was ik erg opgelucht dat hij erdoor was. Dat maakte de Slowaakse uitschakeling wel draaglijker.”

Hendrik: “Iedereen rouwt hier om Finland, maar ik had vooral graag Slowakije erbij gezien. Verder was de uitslag wel grappig. Telkens als een land in beeld kwam, ging het door. Aan het begin hoorde ik Steef prevelen, Bosnia, Bosnia, en jawel daar waren ze. Verder leuk om te zien dat het publiek als één man ging staan voor Tom Dice, en in koor boe riep toen Rusland door ging.”

Over de Afterparty

Hendrik: “Het was tof om eindelijk eens in de Euroclub te zijn. Aan het begin hadden we het wel gezellig, ze draaiden klassiekers gecombineerd met een hoop Nederlandse liedjes. Edsilia, Hind en zelfs Sha la lie. Op een gegeven moment kwam er één of andere gelegenheidsgroep optreden. En niet eens met Songfestivalliedjes, nee, vage rock en roll covers.”

Steef: “We hadden het wel gezien voor die avond en wilden wat slaap pakken om er woensdagavond weer tegenaan te gaan. Bij de bushalte bleek echter dat de nachtbussen pas vanaf 04.00 vertrekken. Dan uit nood maar een taxi gepakt. Prijs viel best mee. Woensdagavond hopen we op een betere party, we hebben afgesproken met wat Israeliers en Zweden.”

Dankzij een taxi konden we vanmorgen weer gewoon aan het ontbijt verschijnen

De redactie van The Road to Oslo

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.


Acties

Information

3 responses

26 05 2010
karin

Goedemorgen Hendrik, je ziet er lekker uitgeslapen uit.
En wij moeten geloven dat jullie vroeg naar bed zijn gegaan?
Wil dan graag ook een foto van morgenochtend zien!

26 05 2010
Hendrik

Hahahahahahaha nee vroeg was t niet, 2 uur pas. Maar nu ben ik wel vroeg, maar ach ik vind het wel een leuke foto. Steef was de avond daarvoor laat, maar daar heeft ie atuurlijk gee fotos van hahaahaha

29 05 2010
Maarten

Hee Steef

Waar was Hendrik tijdens het ontbijt? En wie is die zombie naast je 😉 ?

Sorry… 😛

Geef een reactie

