Win de cd van Denemarken!

25 05 2010

Dinsdag 25 mei om 10.30; tiende live verslag vanuit de EBU werkplekken in Oslo.

Vanavond komt aan al het gespeculeer in ieder geval deels een eind. De eerste halve finale van het songfestival, Hendrik en ik kunnen er live bij zijn. Om de pronostieken tot die tijd in ieder geval nog op gang te houden, lanceer ik vandaag een pole met als inzet: promomateriaal vanuit Oslo. Wat er precies in het prijspakketje zal zitten, laat ik nog even in het midden, maar de Deense cd van Chanee ’n Evergreen is in ieder geval voor de winnaar.

Speel mee en win onder andere de cd van Chanee ’n Evergreen!

Eerst nog even kort terugblikken op de lange nacht. Het Duits-Oekraiense feest werd gehouden in de Euroclub, en ik ben voor het eerst echt (te) lang door gegaan. Na een week lang braaf de laatste bus om 23.00 had ik er even geen zin meer in om aan een tijd gebonden te zijn; gevolg is dan wel dat het 03.30 is voor je het weet. En dat is best laat, in achting nemend dat ik doorgaans uberhaupt niet vaak uitga.

Dan: de spelregels voor de pole. In de reactieruimte hieronder zet je jouw top 10 voor deze halve finale. Je kunt punten scoren voor elk land dat je juist door hebt voorspeld, maar ook voor de klassering die ze in de halve finale kregen. Morgen of donderdag komt de blog online waar je dan je top 10 voor halve finale 2 kunt posten, en uiteraard maken we ook een top 10 voor de finale.

Ik geef steeds eerst een opzetje, en dit is niet geheel onbelangrijk: de winnaar zal immers ook mij moeten zien te verslaan. Voor vandaag vind ik het een lastige zaak. Een stuk of vijf landen gaan zeker door, drie zijn kansloos, maar daar tussenin is het spannend. De dress rehearsal van gisteren veranderde nog wel iets aan mijn beeld. Zo kregen Finland, Belgie en Griekenland enorm veel respons en vond ik zelf Bosnie plots eruit knallen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de volgende tien:

1. Griekenland
2. IJsland
3. Slowakije
4. Belgie
5. Albanie

6. Finland
7. Servie
8. Moldavie
9. Bosnie & Herzegovina
10. Malta

De echt kansloze landen zijn volgens mij Polen, Letland en Portugal. Plaats tien is een gokje, de jonge Thea is wel aan een inhaalslag bezig de laatste dagen. En daarbij: wie anders in deze matige voorronde?

Ik zou zeggen, speel gratis mee en vul hieronder vast je top tien voor vanavond in!

Steef van Gorkum

nb. De prijs wordt eenmalig uitgereikt aan degene die na drie shows bovenaan staat. Tussentijdse overwinningen zijn slechts voor de eer.


Acties

Information

16 responses

25 05 2010
Brabo no.1

01. Slowakije (Horehronie)
02. Albanië (It’s All About You)
03. Servië (Ovo Je Balkan)
04. België (Me And My Guitar)
05. Moldavië (Run Away)
06. Griekenland (OPA)
07. Finland (Työlki Ellää)
08. Rusland (Lost And Forgotten)
09. Macedonië (Jas Ja Imam Silata)
10. IJsland (Je Ne Sais Quoi)

25 05 2010
Maarten

Hier is wat ik denk dat er gaat gebeuren.

1 Griekenland
2 Albanië
3 IJsland
4 Servië
5 Slowakije
6 Finland
7 België
8 Moldavië
9 Rusland
10 Bosnië

25 05 2010
karin

1 Griekenland
2 Belgie
3 IJsland
4Finland
5 Rusland
6 Slowakije
7 Servie
8Moldavie
9 Macedonie
10 Bosnie

25 05 2010
James

1. Servië
2. België
3. Griekenland
4. Slowakije
5. Albanië
6. Moldavië
7. Finland
8. Ijsland
9. Wit-Rusland
10. Bosnië – Herzegovina

25 05 2010
Luuk

Sorry voor het 2x invullen van moldavië hier komt mijn echte lijstje:
1.Servië
2.Griekenland
3.Macedonië
4.Moldavië
5.Rusland
6.Finland
7.Albanië
8.Slowakije
9.Malta
10.Ijsland

25 05 2010
Jacob

1. Griekenland
2. Servië
3. België
4. Finland
5. IJsland
6. Albanië
7. Slovakije
8. Moldavië
9. Wit-Rusland
10. Macedonië

25 05 2010
Maarten

Jacob loopt al een punt mis. Slovakije bestaat niet.

25 05 2010
eurovisie

Voor alle duidelijkheid: aan azijnzeiken wordt niet gedaan. Zolang duidelijk is om welk land het gaat (jury: Hendrik en ik, niemand anders) telt de zaak gewoon mee.

26 05 2010
Jacob

Bedankt! Hoewel ik achteraf bekeken Slovakije uiteraard beter NIET gehad getypt 😉

Trouwens Maarten, citaat van op wikipedia: Slowakije (gebruikelijk in Nederland) of Slovakije (gebruikelijk in Vlaanderen)… dus het bestaat allebei 😛

25 05 2010
Maarten

Dit was maar grapje hoor. Verwijder maar de berichten.

25 05 2010
Tim

Hierbij mijn voorspelling:

1. Griekenland
2. Servië
3. Slowakije
4. IJsland
5. België
6. Moldavië
7. Albanië
8. Rusland
9. Finland
10. Wit-Rusland

Enjoy the show everyone!

26 05 2010
eurovisie

Hendrik vulde uiteindelijk deze top 10 in:

1. Greece
2. Iceland
3. Serbia
4. Belgium
5. Slovakia
6. Moldova
7. Finland
8. Bosnia
9. Albania
10. Malta

26 05 2010
Joëlle

Ik heb niet eens een mailtje in mijn inbox gekregen dat dit bericht gepost was! 😦
Jammer dat ik niet meer mee kan doen, maar had 5 van de tien goed. Alleen gebaseerd op de recap; wel aardig toch?

26 05 2010
Pim

Niet zo goed hoor Joelle, aangezien je er al standaard 3 goed hebt (er doen immers maar 17 landen mee) had je er dus 2 uit 7 goed 😉

Nouja, zelf heb ik geen reden tot opscheppen met 6 juiste finalisten. Jammer dat ik inderdaad ook dit gemist heb. Neem aan dat we nog wel mee kunnen doen, maar dan met een flinke achterstand door 0 punten voor Halve finale 1?

26 05 2010
Joëlle

Haha, ik bedoel dat ik tien landen had opgeschreven die van mij wel naar de finale mochten, op basis van de recap. En daarvan heb ik er vijf goed 😉

@Steef: is goed dan doe ik mee 🙂 even alle nummers voor vanavond luisteren dus….

26 05 2010
Joëlle

Trouwens (ja ik heb nog wat te zeggen xD), grappig dat iedereen Slowakije in hun lijstje heeft staan maar dat ze niet door zijn! Zouden ze 10e geworden zijn en dat de jury een land gered heeft? Of hebben ze uiteindelijk niet genoeg stemmen gekregen van jury/televoters?

Geef een reactie

