You should be sorry

24 05 2010

Maandag 24 mei om 14.30; negende live verslag vanuit de EBU werkplekken in Oslo.

Een hectische dag vandaag in Oslo, maar tussen de bedrijven door doe ik toch een poging jullie te vertellen over mijn belevenissen van gisteren. Na Hendrik te zijn misgelopen op Oslo S, kwam ik er plots achter dat ik uitgenodigd was voor de Openingsreceptie in de City Hall. Omdat ik dit nieuws pas zeer kort van te voren hoorde, haastte ik me naar het hotel.

In een recordtijd van 15 minuten heb ik me geschoren, gewassen, omgekleed, lenzen in en hoppa, weer in de bus terug. Je moet er immers wel netjes uit zien op zo’n feest. Dat die ‘nette’ look niet alleen heel snel kan komen, maar ook snel kan gaan, bleek later…

De entree op City Hall was geweldig. Een enorme loper was uitgestald, en heel veel mensen hadden zich daaromheen verzameld om de binnenkomst van de artiesten één voor één te bekijken. Tussendoor mocht ook ik over de loper, om binnen wat te eten te pakken en af te wachten hoe de avond zou verlopen.

Daniel Diges was gisteren, net als alle deelnemende artiesten, op de openingsborrel in City Hall

Omdat ik geen idee had hoe dit soort officiele gelegenheden gaan, had ik me vooraf duidelijke doelen gesteld. Alle artiesten zouden aanwezig zijn, dus dit was dé kans om eindelijk met Lena te spreken. Bovendien kon ik nu mijn gesprekjes met Tom Dice en Sieneke regelen.

Met Lena kwam helaas ook een zwerm aan journalisten binnen. Er was geen doordringen aan, en de obers werden maar wat zenuwachtig van de drukte. Één schoot zelfs een champagnekurk dwars door Lena’s kapsel. Het was slechts een kwestie van tijd voor het écht fout zou gaan, en jawel…

Daar ging een complete tree champagne over mijn shirt. De ober stond er beteuterd bij te kijken, vergat van schrik een handdoek voor me te halen en zei alleen bedremmeld: ‘I’m sorry…’ Achteraf gezien had ik misschien medelijden moeten hebben, maar in de boosheid van het moment zei ik alleen ‘You should be’ en haalde dan maar zelf een handdoek.

Lena was dermate geschrokken van de champagnekurk dat ze weg was voor ik één woord tegen haar kon zeggen, maar Sieneke en Tom waren beter aanspreekbaar. Zo kwam het dat er voor vandaag twee interviews op het programma staan, na de dress rehearsal zodadelijk. Drukte alom dus!

Misschien was het ook niet verstandig om vanmorgen met mijn Israelische vrienden mee te gaan met de bustrip door Oslo. Maarja, ik wil graag ook nog wat van de omgeving zien. Bovendien gebeurde er zowaar nog iets dat ook hier het vermelden waard is: de Deense zanger, met wie we in het beeldenpark nog een tijd gezellig hadden staan praten, kwam bij het verlaten van het Munch museum te laat bij de bus aan! Waren we bijna vertrokken zonder hem. Benieuwd wat hij dacht op dat moment 😉

Ik stort me zodadelijk de rehearsals en interviews in. Sorry voor de gebrekkige opmaak van dit artikel, maar zo kunnen jullie in ieder geval mijn verhalen blijven volgen. Mooi maken doe ik vanavond wel, als ik dan wel tijd heb…

Groetjes!

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

One response

24 05 2010
Adriaan

haha een tree champagne over je heen, zou je eens voor de gein moeten googelen kom je meteen op deze site :p

Dat dat nog van je shirt was weg te krijgen.

Naja deze week zal je vast nog je moment met Lena krijgen, maar je maakt in ieder geval genoeg mee.

En Hendrik ik ben ook wel benieuwd naar jouw verhaal 🙂

Geef een reactie

