Als journalist verkleed

20 05 2010

Donderdag 20 mei om 10.00; derde live verslag vanuit de EBU werkplekken in Oslo.

It’s just those rainy days… Het prachtige zomerse weer van de afgelopen twee dagen heeft weer plaatsgemaakt voor druilregen. De repetities beginnen vandaag wat later, maar ik kon natuurlijk weer niet in m’n bed blijven liggen. Vroeg op post dus, om nog maar eens wat dingen met jullie door te nemen.

Allereerst: bedankt voor alle leuke reacties en vragen! Blijf ze stellen, ik zit hier immers niet voor niets. Wat Roel’s vraag betreft: ik heb Randi (de vrouw die het bed & breakfast runt, waar ik tot zaterdag verblijf) nu een aantal keer kort gesproken. Lijkt me een aardige vrouw, maar volgens mij vindt ze het maar raar dat ik zo vaak weg ben. Was ze van jou misschien niet gewend?

Joelle, zoals je ook ziet in mijn reply kun je mijn EBU blog vinden op http://www.eurovision.tv/page/news?id=12523 . Mocht je geinteresseerd zijn, ik schrijf ook Sieneke reports voor de Nijmeegse Stadskrant. Die kun je vinden via http://www10.antenna.nl/nsk/index.php?id=01&url=mei10 . Als je even doorklikt vind je er ook mijn eerdere verslagen, nog vanuit Nederland geschreven.

Verder heb ik al een redelijk aantal cdtjes in mijn postvak gekregen. Sowieso is de informatie die je daarin krijgt, vaak heel veelzeggend over het land dat het verstuurd heeft. Wit Russen, zo blijkt maar weer, kunnen geen Engels. Het zit hem niet alleen in de uitspraak. Ook de aankondiging van het verlovingsfeestje van twee van hun bandleden, nota bene geschreven door een persvoorlichter, was van bedroevende kwaliteit.

Er zijn hier veel als journalist verkleedde fans op het terrein. Niet dat ik zelf geen fan ben, maar op z’n minst zit ik hier nu weer om 10.00 om mijn artikelen te schrijven. Genoeg mensen om mij heen zijn hier alleen bezig met singletjes verzamelen om die daarna voor 50 euro op Ebay te zetten. Zoals gezegd volg ik Sietse Bakker deze dagen in z’n werkzaamheden: één ervan is dat soort mensen eruit gooien.

Gelukkig zijn er ook genoeg harde werkers hier aanwezig. Ik heb respect voor de Australische (!!) radioreporter die bij elke persconferentie de beurt krijgt, en uit elke vraag blijkt dat hij zijn huiswerk heeft gedaan. Ook de jongens van www.songfestival.web-log.nl doen weer prima werk.

Naast mij stijgt inmiddels wat gegil op. Een blik opzij leert dat het van één van de tv-schermen komt, die live uitzendt wat er in de arena gebeurt. Één of andere soundcheck dus. Over een halfuur de beurt aan Moldavie, en over ruim 6 uur Belgie. Ik ga het volgen, en meteen ook proberen contact te leggen met wat delegaties ivm interviews.

Steef van Gorkum

nb. All pictures on this blog are owned by Steef van Gorkum. Using them without asking me first, is of course prohibited.

Acties

Information

4 responses

20 05 2010
Hendrik

Wel grappig dat je allemaal uitnodigingen en singletjes krijgt 🙂

20 05 2010
Marijke

Hey Steef,
Ik kijk steeds rijkhalzend naar je stukjes uit. Wat maak je veel mee, wat doe je het goed en wat weet je het levendig te brengen. Of je nooit anders hebt gedaan. Nu de techniek nog… Grapje. Je trotse tante

20 05 2010
Tim van Dijk

Weet nog dat je op school die cd’s en promotiemateriaal al had voorspeld.
Leuk om te lezen hoe het je in Oslo vergaat!
Zou leuk zijn mocht je Tom Dice kunnen interviewen.
Ben benieuwd wat mijn favoriet (en half landgenoot) allemaal te zeggen heeft.

Ga zo door met het schrijven van je leuke stukjes!

Groetjes,

Tim

20 05 2010
Adriaan

En hoeveel vraag jij voor je singletjes? :p

Wat ik mij afvroeg, vandaag las ik in de krant en op internet dat volgens sommige journalisten in Oslo de keelontsteking van Sieneke een hoax is (om de pers bij haar weg te houden), is jou ter plekke daar nog iets meer over bekend?

Geef een reactie

