We hebben een perskaart!

1 03 2010

Al sinds oktober vorig jaar proberen we per email en telefonisch stad en land af te bellen. Dit om erachter te komen hoe we aan accreditaties kunnen komen. Aanvankelijk werden we op weg geholpen door mensen met meer songfestivalervaring dan wij, onder andere onze collega’s van Songfestival Weblog en www.3minutes.me . En nu? Nu is het via vele omwegen gelukt!

Al snel brak het besef door dat het niet gemakkelijk zou worden, omdat alleen de TROS zelf over het uitdelen der kaarten zou gaan. Doel was aanvankelijk om via een goede stageplaats op een lijst terecht te komen, maar de CHE deed hier wat moeilijk over. De tweedejaars stage bleek verplicht een regionale stage te zijn. Momenteel ben ik daarom op zoek naar iets in de regio Nijmegen, waar ons aller Sieneke vandaan komt. Hierover later meer.

De kaarten moest ik dus op eigen houtje zien te bemachtigen. Vroeg in oktober legde ik al contact met de TROS, waar ik na wat omzwervingen en vooral veel zeuren doorverwezen werd naar de delegatieleidster. Duidelijk werd dat de TROS erg bang was voor meelifters en profiteurs; wel dertig keer werd herhaald dat ik zelf de vliegtickets, hotels etc. moest betalen. Geen probleem natuurlijk, dat hadden we allang op eigen houtje geregeld.

Na een lange mediastilte brak de maand februari aan, hetgeen betekende dat ik bij de EBU mijn accreditatieverzoek moest indienen. Een enigszins bureaucratische procedure, want via de EBU komt mijn mail rechtstreeks bij de TROS terecht en alleen díe beslissen of mijn verzoek wordt ingewilligd. Koorts en zweet brak me uit toen ik het vragenlijstje van de EBU afging. Kamer van Koophandel? Man, ik heb alleen een blog!

Mevrouw Jansen van de afdeling communicatie bij de TROS stelde me gerust; jij als student hebt natuurlijk geen KvK-nummer. ‘Ik zorg dat de afdeling hier daarvan op de hoogte is’. Een sprankje hoop sprong hoog op in mij, maar ik wachtte nog op meer zekerheid. Toen mijn applicatie eenmaal op de bus was, duurde dat niet lang meer. Van de week nog, stuurde de EBU mij haar standaardmail met als titel: Press Application Approved.

Ik zal jullie de precieze tekst niet onthouden:

Dear Steven van Gorkum,

We are delighted to inform you that your application for accreditation to the 2010 Eurovision Song Contest in OSLO was APPROVED. We are looking forward to welcome you in Oslo between 15th and 29th of May. This year’s edition of the Eurovision Song Contest takes place on the 29th of May 2010.

Warmest regards,
The Eurovision Family Accreditation System

Goed nieuws voor ons, maar ook voor jullie! The Road to Oslo zal nu voor zoveel mogelijk live coverage vanuit Oslo gaan zorgen, dus blijf het volgen!

Acties

Information

11 responses

1 03 2010
Myriam.

Super 😀
Congratulations.

1 03 2010
Pim

En dit is inderdaad wereldnieuws, ook uit eigenbelang 😉

Gaan jullie ook filmen?

2 03 2010
Erik

Gefeliciteerd, mensen!

Nu wel kritisch blijven hè, ook tegen de TROS 😉

2 03 2010
Hendrik

Ik neem in elk geval wel een camera mee. En ik heb er ook een statief bij 😛

2 03 2010
Bas

Jullie gaan als de gewone repetities afgelopen zijn. De eerste week zijn die toch en de wteede week dress rehearsals?

4 03 2010
Pim

Ja, Eigenlijk zouden jullie er dan een week eerder al moeten zitten, kan je dat niet meer regelen?

4 03 2010
Hendrik

Dat zal voor mij in elk geval niet gaan. Ik heb de week ervoor tentamens en we zijn al flink wat kwijt. Ik denk dat we in de eurovisie week ook het nodige leuke materiaal kunnen maken.

4 03 2010
Yannick

Kapotbranden die TROS, laat maar eens zien wat daar allemaal aan mankeert. Wat is het trouwens voor waanzin van die regionale stage? Bullshit man, die verplichting mogen ze niet eens hebben. Maar goed, hebben we het nog over. Wel geweldig nieuws natuurlijk!

6 03 2010
eurovisie

Ik vind het ook waanzin, maar het is een landelijk reglement… Werkt het bij jullie niet ook zo? Tenzij je zelf akkoord kunt komen met een landelijk medium natuurlijk, maar dat is mij bij het AD dus niet gelukt.

9 03 2010
9 03 2010
Pim

Wat absurd! Ik durf er eel wat om te verweddne dat het wél te maken heeft met die berichtgeving over Sieneke. Wat dat betreft hebben jullie gemazzeld, want zo poisitief zijn jullie ook niet geweest 😛

Dubbel respect dat jullie het zo goed geregeld hebben.

Geef een reactie

